RSS 2.0

Valborg i Stallarholmen

precis...
nu kommer jag lägga upp dagarna inlägg för sig, annars blir inlägget sååååååååååååååååååå långt... :)
men bjuder på en massa bilder från valborg :) Fotografen är Monica :)

men som sagt... vi hade bestämt att vi skulle åka till stallarholmen på valborg för att det skulle vara karuseller och annat skojigt där... även hojmarknaden var denna dag... så vi åkte ut med 11.23 bussen.. var i stallarholmen kl 12 ungefär och hoppade av innan stallarholmsskolan :)

Hojmarknad. tyvärr blev de inga bilder där, men jag träffade på Ante (skolans vaktmästare när jag gick där) det var faktiskt lite roligt att träffa honom då det var år och dagar sedan... Han såg ut att må bra och ha hälsan i behåll.
sedan träffade jag även på Jeanette och Micke :) jag följer dom via bilddagboken och även hennes blogg samt matblogg :)

när vi gått runt där och kollat lite så tog vi en runda runt mitt gamla kvarter och det var lite underligt att se huset och hur de har gjort... skulle velat se hur det ser ut inomhus med men det skulle kännas lite udda att knacka på och fråga om jag fick se mig omkring, om ni förstår hur jag menar..
efter det så knallade vi ner mot (centrum), så nu vet jag exakt vart Robban bor :P hihi

När vi kom fram till vad som var Konsum så kom en grävmaskin och i denna satt Linus, en gammal klasskamrat från 1-9 :P så han hälsade och när vi kommit fram till gripen och preem så hade det börjat regna så det blev att knalla ner på pizzan och käka... blev hamburgetallrik och elicia åt en massa med pizzasallad och majs :P haha och hamburgare från mig eftersom jag ändå inte orkade äta upp allt... sedan så gick vi även in på Ica och där jobbade ju Micke också han från min klass 1-9..

sedan ner till östabadet där allt höll på att förberedas.. där fanns karuseller, hoppborgar, ansiktsmålning, godisstånd och massa annat... men vi höll oss till lekparken eftersom det inte startade förrän 15...
men usch vilket väder det blev... regn och kallt och usch...

Elicia fick en liten ballong som hon sprang runt med och vägrade bli ansiktsmålad av Eric som han hette...
men men, han snackade jag en del med så fick jag hans nr och mail om jag skulle bli intresserad av ansiktsmålning under kalas och sånt :P hihi... nice
Elicia åkte karusell 2 ggr..
kl 18.05 så åkte vi hem till strängnäs igen... utan att ha sett någon brasa tändas, men hade vi stannat så hade vi inte kommit hem förrän vid midnatt...
träffade Nisse vid busshållplatsen som också skulle till strängnäs.

när vi kom till strängnäs så knallade vi hem till mig och var hemma ett tag... tanken var att vi skulle se brasan i ulfhäll istället... men kom dit kl halv 10 och då var det inte så mycket kvar av brasan och många hade redan gått/åkt hem... nåväl elicia frös fast hon hade mycket kläder på sig så vi gick förbi Monica och åt mat och sedan knallade vi hem till mig så elicia kom i säng...

så... hela dagen sammanfattad och nu kommer bilderna :)

               
detta var då bilderna från Stallis :P

brasan som fanns kvar i ulfhäll när vi dök upp :P


Kommentarer
Postat av: jessica

åhhh Ante,han var min favvo när jag gick i plugget där.jag har ju lixom gått i skolan där från lekis till 6an:) bodde långt ut på ytterselö...

jag längtar faktiskt tillbaks dit ut ibland...hmmm konstigt det där...

kram kram/jessica

2011-05-03 @ 22:06:11
URL: http://mammasevigakarlek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback