RSS 2.0

Helsingfors resan

har nu suttit och fixat bilder så alla bilder jag kommer lägga ut har hamnat i olika collage.. men bilderna är lite blandade så skriver om bilden i sig :P


dessa bilder tog jag på väg till vikingline bussen. härliga höstfärger!



1. Monica och Elicia på bussen upp till viking terminalen.
2. Monica och Elicia ser ut från däck på båten. vi hade hytten på våning 2 alltså under bildäck.
3. Gröna lund tagen från båten.
4. när vi lämnat land och vi ätit våran sallad vi hade med så gick vi upp.. köpte dricka-armbandet till Elicia och då fick hon ett ville vikingglas och en ballong :)
5. Elicia skaffade sig en del kompisar i lekrummen. här är en bild på Monica och en ritad bild på ville viking.

Elicia somnade vid 21 men vaknade en gång vid 3 och trodde de var dags att gå upp.. men hon somnade om tillslut.

6. Elicia sitter och tänker på vad för frukost hon ska ha ;)
7. en byggnad i Helsingfors.
8. en till byggnad i Helsingfors.
vi gick en vända till en affär jag känner till. men kunde inte betala med kortet. så vi gick och letade upp min bank så hon på banken var jättesnäll. ett plus att hon kunde svenska :) så mitt bankomatkort var låst på Sverige och kunde inte användas utomlands. men det fixade hon genom att ringa till min bank i Strängnäs.
9. en av alla statyer i en park utanför handelsbankens kontor :)

sedan gick vi till ett café som heter Fazer och åt munkar med hallonsylt och tog en dricka. efter de gick vi tillbaka till affären där jag hittat massa saker till Elicia.

Elicia är en glad prick och så duktig på att leka modell ;)




bilder på ville viking :)


1. bild på en balkong.
2 en byggnad.
3. en staty som står nedanför den vita byggnaden.
4. tog en sväng som vi inte gått tidigare och såg denna båt. just som vi kom dit så sa Elicia att hon behövde gå på toa så de var bara att leta reda på en toalett.
5. tog denna bild på rosorna i en park nära terminalen.
6. nedanför denna byggnad gick Elicia på toa inne på ett hotell eller något.
7. staty inne i parken med rosorna.
8. på väg till båten från stan..
9. Elicia leker i bollhavet.. och det tyckte hon var jättekul..


en annan sak som hände under måndagkvällen var att Elicia tillslut insåg att ville viking inte var farlig och gick att krama mest hela tiden och man såg att Elicia var så lycklig.. Monica fångade en kram med kameran så kanske lägger upp den när jag fått den :)

när vi gick ner till hytten efter att godnattsaga lästs tillsammans med scrat så somnade Elicia på två röda. men det var väl inte så konstigt.. båten gungade så det var nästan så jag blev illamående pga gungandet.. men Elicia sov hela natten fram till 7. :)
äta frukost och så klart fick hon en egen scrat
denna sista bild är tagen på scrat när vi sitter på bussen påväg hem. :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback