RSS 2.0

Det här med politik

Det är verkligen något som jag tycker är fruktansvärt tråkigt. Men var duktig nog att läsa på vad alla partierna ville och även fråga frågor till de jag vet i olika partier. 
 
Socialdemokraterna vann. många undrar hur det kunde hända. Jag kanske har ett litet svar på det och det är att många som röstade på Moderaterna för 4 år sedan inte tycker att det har hänt något positivt. 
Många av Moderateras röster för 4 år sedan har gått över till SD.
 
Hur kunde då SD bli Sveriges tredje största parti?
Ja det får ni själva svara på. Folk har tröttnat på hur invandringen har ökat de senaste åren. Även om vi kanske inte är det land som tar in flest så är det nog en av anledningarna. Och tror det handlar om att Svenska flaggan har blivit rasistisk, vi får inte sjunga nationalsången, pippi långstrump är rastistisk, tintin också. Pepparkaksgubbar är rasistiskt.. Jag förstår hur SD har kommit så långt på bara 4 år. Jag förstår precis. 
Svenska folket vill ha kvar våra traditioner. 
Det är så jag tror att det har gått till. 
 
Nu vet inte jag hur detta stämmer, så inget hat nu.. för allt här är hur jag tror att det är så.. 

Vad tror ni? Är det därför Sossarna vann? Eller att SD kom upp så högt?
 
Vad tror ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback