RSS 2.0

Sjukstuga

Idag när vi vaknade så var Elicia inte alls pigg, märkte det på en gång för hon låg i soffan med täcke och kudde. I början trodde jag bara att de berodde på att hon somnat sent igår och vaknat av en mardröm i natt. Så hon fick i sig frukost. 
Men så kände jag på henne och verkade väldigt varm. 
Tog tempen och den visade inte högt 37.9. 
Men för att vara på säkra sidan så gav jag henne alvedon, hon somnade strax efter. när hon sovit ett tag så vaknade hon och jag kollade tempen igen och då låg den på 38.2 men kan vara av värmen. 
 
När Monica kom så var hon pigg en stund men sen så var hon besvärad igen. 
39.1 i feber och Elicia fick en alvedon igen och hon sov istället för att äta middag. När hon hade sovit 1½ h ungefär så tyckte jag att det var dags att vakna så hon kunde kolla på fångarna på fortet. 
Och då åt hon glass, chips och drack lite läsk. Men valde vattnet mer istället för läsken. 
 
Nu verkar hon lite piggare iallafall. Ligger på madrass på golvet och kollar på film och pratar med mig. :) och det är ju ett tecken på att hon mår bättre. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback