RSS 2.0

Ölands djur och nöjesfält

OBS: Nu kommer texten först och sedan bilderna. För det är MASSOR med bilder. 

Kom dit innan de öppnat, man vet ju inte med parkeringsplatser. 
Vi hade med badkläder då Elicia, Fredrik och Marcus tänkte bada i parken i vattenlandet, så vi hyrde en kärra. Vi gick runt bland djuren först, vi var in till barnens klapphage där man kunde gosa med getter och grisar. Vi såg apor, krokodiler, fåglar av olika slag, lamor, kameler, björn, tiger, lejon. Men det som var det bästa var att vi var in till lemurerna. Det var en härlig upplevelse och kostade 100kr/person. Jag känner att det är helt klart värt det. 
En lemur klättrade ner och satte sig på min axel. En annan satt och höll mig i tummen medans den åt sitt pellets. Härliga djur de där. 
 
När våra 10-15 minuter var slut hos lemurerna så gick vi vidare bland apor och andra djur och kom till delen med lekpark i vilda western miljö, gick bara förbi och kom till dinosauriedelen. Och så kom vi ut på nöjesfältet där vi valde att äta lunch innan de blev karusellåkning. 
Jag och Elicia valde hamburgare med pommes och Fredrik och Marcus tog kekabtallrik. När vi ätit klart så åkte vi dinosaurietåget inte så väldigt roligt för vuxna men Elicia tyckte den var okej. 
Sen åkte jag och Elicia virvelvinden och Brake dance, Elicia åkte safaribilen och slänggungorna och åkte faktiskt spöktåget med Marcus. Sen spelades de lite också. Några gosedjur rikare :P
Vi åkte även tåget som tog oss runt bland några djur
 
När dom sedan gick och badade så tog jag en sväng bland djuren i parken igen. Pratade lite med djurvården för lejon och sedan snackade jag med en av kamelerna som verkade vara väldigt närgången. 
 
Nu till bilderna.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mobilkamerans bilder här under
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dessa bilder är inte i rätt ordning vi gick parken. Men det får vara. Inne hos lemurerna valde vi att använda mobilen så kameran inte blev skadad. :) Surikaterna var sugna på glass det är därför de var så närgångna och även apan på sista bilden här ovan som räcker ut tungan. 
Nu kommer bilder från nöjesfält och annat i parken. 
 
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
De tre sista bilderna fick jag bråka med för att de skulle komma med. Därför de är så stora jämfört med de andra. 
Kl 17 valde vi att lämna så jag skulle hinna till ett apotek i Borgholm för att köpa revaxör då jag fick lock i örat i lördags.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback