RSS 2.0

Elicia = helt slut ;)

börjar väl från informationsmötet.. :)
 
dessa två somnade till filmen de kollade på.
Wilma vaknade strax innan jag skulle iväg och Elicia sov fortfarande när jag gick iväg på mötet..
på vägen till förskolan så fick jag se regnbågen och vid tågstationen regnade det lite grann :P

när jag kom fram dit så gick jag in och satte mig.. och när väl mötet började så höll de på 15 min.. fan, jag hade kunnat stanna hemma... hon läste nästintill direkt från lappen vi fått.. nåja.. en kvällspromenad för sig själv är ju alltid trevligt tänkte jag när jag var på väg hemåt.. Men fick sällskap av Stefan.. en gammal granne sedan första året jag bodde här i stan :) hehe...

när jag kommit nästan enda fram till Jonas och Johanna så såg jag att Elicia stod på deras balkong och vinkade och ropade mamma kommer.. :) såå söt :P
där var det fullt hus när jag kom upp... Jonas föräldrar och ena syster var på besök :) så blev fika och när jag tänkte gå hemåt så började det bli helt kolsvart.. Independence days moln drog in över strängnäs.. :P
nåja, klädde Elicia med regnkläder och började min vandring som jag trodde skulle bli blöt hemåt...
Men vi hade nog en jävla tur för när vi kommit in i lägenheten så var det som om himlen öppnade sig :) skönt för oss...
både hon och jag gick och la oss typ direkt.. jag var helt slut :P

Torsdag: lämnde skrutt på förskolan och sedan ner till stan.. träffade Karina (min faster) och stod och pratade med henne tills hennes buss gick hemåt.. så gick jag in och Sarah och Andreas kom nästan direkt.. blev frukost och fixa lite... dhl kom och lämnade paket.. fixade det.. :)
Chrille kom och Sarahs mamma Pia kom och då skulle Chrille iväg till Ö&B så tog skjuts av honom upp till förskolan.. sedan blev de förbi Monica en stund.. vilket resulterade i att jag var typ tvungen att gå hem efter en stund för att Elicia hade gjort nr två och jag hade inga blöjor med eller några där... så hem och bada henne.. på väg hem ringde Johanna och undrade om jag ville med ut på en promenad..
så dom kom över och sedan gick vi på en 2 timmars lång promenad.. kyrkogården vid tågstationen var vår destination :P haha.. ni undrar säkert vad vi gjorde där.. men vi letade så klart efter en grav som inte existerade.. :P hahah, eller så e vi helt blinda ;)
sedan blev de hem, laga mat, bada skrutt och sedan typ sooova.. jag var liksom rätt slut.. :P

Fredag: som jag trodde skulle bli lugn slutade med att jag gick över till Sarah och hjälpte till att måla lägenhet tillsammans med Andreas.. Sarah och Chrille drog iväg för att köpa färg och så... när sarah sedan kom tillbaka gick vi ner på stan Elicia fick både godis och glass inne på nancys :) sedan upp till Sarah igen.. Maten som blev var potatissallad och rostbiff..
Elicia var en klockren uppmuntrande, busunge, som tyckte det var helt okay att hänga på Andreas och Chrille.. :)
så när kl började närma sig 8 på kvällen fick vi skjuts av Chrille hem och Elicia slocknade på 2 röda.. :)
Fick även aviseringen på mitt hm paket :P

Lördag: Elicia vaknade självklart tidigt och jag ville inte gå upp, men så blev det iaf :P haha..
när klockan blivit närmare 11 så gick vi ner till stan och hämtade ut paket och hälsade på Sarah mamma och pappa i butiken.. sedan hem och kolla paketet.. allt var som det skulle... utom det jag helst var glad över att få prova.. Mina stövlar nu till hösten... jag hade beställt storlek 41, men fick storlek 38.. Morrr..
bara att skicka tillbaka och hoppas de skickar rätt :P
Sedan blev det lunch och efter den tänkte jag att Elicia skulle sova en stund så jag fick också.. men nej, hon var klarvaken.. Sarah skicka mess och bad mig komma och hjälpa till att bära eftersom hon inte kan :P hon har gjort illa handleden och det går inte så bra att bära då :P så hon passade skrutt och jag hjälpte till.. Men 3 trappor är inge vidare... så ska jag hjälpa någonannan att flytta så hoppas jag ni har hiss.. :P aja, träning i vad och lår är ju nice ;)
dagens middag blev pizza :) gott ju och det var typ länge sedan.. eller nja.. 2 veckor sedan kanske.. men ändå... det var gott... :)
sedan fortsatte vi... jag och sarah började med att ta bort målarfärg som hamnat på golvet under gårdagen :P
Sedan blev de typ till att fixa massor.. Elicia fick tillochmed kolla på film.. kommer inte på vad filmen heter.. men 2 filmen om 2 hundar och 1 katt som är i san francisco..
har även busat med Chrille idag... :P bildbevis kommer också ;)

vet ni vad.. Elicia somnade på 2 röda idag med efter att vi fått skjuts hem av Andreas :)
tanken var att vi skulle få skrutt att sova en liten stund, men det slutade med att hon terroriserade Chrille :P

Tack Sarah, Andreas och Chrille för dessa två helt underbara dagar med mycket skratt och tokigheter <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback