RSS 2.0

Helsingfors kryssningen

Onsdag:
Elicia vaknade halv 6, Monica gick upp halv 7 och jag runt 8. 
Elicia var ju så spänd att hon skulle få åka båten så det är klart att man vaknar tidigt, men hon hade iofs somnat väldigt tidigt dagen innan också. 
 
blev en morgonkaffe med Jonas, medans Monica och Elicia käkade frukost. 
sedan var det hem och fixa det sista innan de var dags att röra sig neråt till tågstationen för att vänta in bussen. 
Min lilla charmör och Monica ♥
Tog sin lilla tid innan bussen kom för det var vägarbete på i början av turen för bussen. 
När vi kom till terminalen så mötte vi upp älsklingen och checkade in!
 
Fick gå ombord på båten på en gång och plockade fram lite kläder och bytte om. 
Sedan blev det in på fun club för att ta en cola och bara se när vi lämnade stockholm för äventyr :)
Blev taxfreen efter det. 
Blev en massa bus i lekrummet och min söta systerdotter tog detta kort på mig och min älskade
blev middag på kvällen och sedan läggdags. Monica lämnade hytten och när hon kom tillbaka så hade Elicia somnat. 
 
Torsdag:
Frukost och sedan kom vi i hamn i Helsingfors. 
Elicias Pippibåt låg i hamnen 
 
Hamnen, bilden på båten är MS Gabriella som vi åkte med :)
Hamnen och stan 
massa byggnader och statyer.
samma här!
Tillbaka i hamnen
På stan gick vi runt och kollade lite i affärer. köpte 2 julklappar till Wilma och Tindra och även en till Elicia. Sedan strumpr till Elicia och en mössa då det blåste så mycket. och en nalle till Elicia. och ett glittrigt rosa nagellack :P Elicia har ju tjatat om det!!
 
Tillbaka på båten blev det ner i hytten och sedan lite lek i lekrummet
sedan blev det lunch och fika
och sedan lek igen
och eftersom vi var ensamma i lekrummet så fick vi ju leka med Elicia :) 
 
sedan så blev det lite dans på fun club och dricka och sedan träffa vi Ville Viking men Elicia var trött och började gråta när hon såg honom denna gång. 
Sedan sen middag och läggdags. 
Fredag: 
frukost och sedan se när vi anlände till Stockholm igen
 

Detta var lite annorlunda från tidigare gånger. när man kliver på båten så tar de ju oftast en gruppbild på resenärerna. Men denna gång så tog de även på ansiktena, så fanns det förstoringar och även som tidningsframsida. på onsdag kväll så togs det några kort av fotografen också. så Elicia och jag hamnade på ett kort tillsammans och Elicia på ett eget. 
Har jag en liten modell till dotter?? ♥
 
Vi hade det iaf awesome på kryssningen och det kommer göras om flera gånger!! Helt klart!!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback