RSS 2.0

Glad Påsk :)

glad påsk alla läsare...
idag blir det påsklunch här hemma. Kusinerna Monica, Marcus och Marcus pappa Kenneth kommer. Malin, den äldsta av kusinerna jobbar nämligen idag och kan tyvärr inte komma.
Så vad har vi hunnit med sen vi gick upp... Elicia har både ätit frukost som bestod av corn flakes och mjölk och en smörgås och badat. Jag har gömt påskägg :P Ska bli kul och se dom leta och vem som hittar ägget först :P
Elicias ägg har jag iaf gömt i hennes rum. Monicas i mitt sovrum och Marcus ligger någonstans i vardagsrummet.
Kan ju liksom inte säga var, eftersom de kanske hoppar in och läser min blogg innan de anländer hit :P
Monica kommer att komma tidigare för hon ska hjälpa mig med förberedelserna :)
nåja, påsklunchen kommer bestå av snittar med ägg och räkröra och skagenröra, ägghalvor, sill, lax, potatis till förrätt
varmrätten blir ris, lammstek och grönpepparsås.
desserten blir en härlig påsktårta med gul vispgrädde och chokladkaniner på :P bilder kommer senare på det...


skärtorsdagen målade jag elicia innan hon skulle till dagis, hon blev riktigt söt, liten söt påskkärring, men någon sjal på huvudet vägrade hon ha :)


Långfredagen blev att Monica kom över och vi knallade ner på stan för att inhandla allt...
men först blev det en mjukglass på stan. Vi gick och handlade det som behövdes.
på vägen hem knallade vi förbi lekparken så elicia fick leka av sig lite. sedan gick vi strandvägen hem för att kolla om vi hittade något påskris, vilket vi självklart gjorde :)
plockade lite och sedan knallade vi hem. Började fixa påskriset, monica fortsatte och jag fixade med påskäggen.
så nu följer lite bilder på dagen och påskpyntet
   



Nu ÖNSKAR jag och Elicia er alla en trevlig dag så återkommer jag senare ikväll med bilder och hur våran påskafton har varit..

PÖSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback