RSS 2.0

påskdagarna + tisdag och onsdag

nu lägger jag upp bilder på det som vi åt på påsklunchen... 
  
ägghalvor och snittar till förrätt.
även lax, sill och potatis blev det.

som huvudrätt blev det ris, lammkotletter och grönpepparsås. har dock inga bilder på det men det vet ni förhoppningsvis hur de ser ut :P


det underbart fina tårtan blev efterrätt :P
och som sagt den blev GUL :P

Vi hade det riktigt trevligt.. mellan huvudrätt och efterrätt fick Monica, Marcus och Elicia leta efter sina påskägg.. :P hihi, blev ju roligare så ju :)

Elicia hade nu fått 2 ägg och jag 1 ägg...

Kenneth drog efter några timmar och Monica ännu senare.. Marcus blev kvar här.


Så kommer vi till Påskdagen och jag hade lovat Karina att vi skulle komma ut till henne. Så vid 12 tiden knallar vi hemifrån ut till Tosterö. Det var ju ett underbart väder och det blev 2 bilder när vi var på tosteröbron :)
 
Karina blev glad när vi kom, jag hade ju även med mig tulpaner som Elicia gav till henne. Och Elicia fick ett påskägg till :P
Det blev kaffe ute i det underbara vädret och Elicia kunde springa fritt ute och hälsa på både katter och en hund som bor där. Hunden hette Simba.. precis som min lilla gullgubbe som jag hade förut... alltså katten :P
När kl började närma sig 4 tyckte jag att det var dags att röra sig hemåt, eftersom Elicia började bli trött och innan det e dags att sova ska man ju faktiskt äta middag...
Vi gick även förbi stan och handlade mjölk och lite annat som jag var tvungen att ha hem.

Somnade relativt tidigt denna kväll.. :)


Annandagen då... jo då blev det att gå ner till stan för att möta Monica vid Ica. under tiden som vi satt där och väntade mötte vi även på Minna, Roger och barna. Även dom skulle hitta på något i detta vackra vårväder.
Monica kom och vi knallade ner till ugglan. Efter en stund så dök Minna, Roger och barna upp där. :) så vi käkade glass allihop och sedan gick vi upp till Minna så jag kunde kolla ut lite kläder till Elicia då hennes tröjor börjar bli för små, ja, hon växer så det knakar..

De skulle ut igen och kasta fresbee och sparka boll och vi skulle även hinna gå förbi lidl och handla blöjor, så det blev en snabbvisit. men ska messa henne strax och kolla vad dom gör imorn :P hihi

nåväl, efter lidl blev det lekparken på vägen hem.
   
en spade och lite sand är alltid skoj, speciellt när man blir Dammig ;)

 
vi tog en paus igen :)
Elicia var nämligen helt fascinerad över en röd motorbåt som åkte omkring på sjön :P

sedan kom vi hem och fikade tillsammans med monica innan hon skulle gå och Elicia ja, hon somnade så sött i min säng. hon sov inte speciellt länge och maten bestod av sill och potatis för mig och Marcus och Elicia fick korv och potatis :P Hon har av någon anledning sluta äta sill?? hmm..

sedan var det slappa och leka med Elicia innan det var dags för sängen för henne.. Marcus lirade xbox och jag satte mig och läste...



Tisdag
var uppe halv 7 för att ringa dagis och säga att Elicia blev ledig hela veckan.
blev en skön dag men inomhus på förmiddagen. jag hade grymt ont i magen (undra varför)
men så kan det vara ibland.. iaf för mig en vecka i månaden :(

men vi hade grymt skoj även fast vi var inomhus, även fast jag mest tog det lungt..
efter lunchen så la jag Elicia en stund och då passade jag på att lägga mig också..

men på eftermiddagen så knallade vi ut till macken och sedan till ragge och tog en fika, var ju länge sedan. Marcus blev även hämtad.. Jag stannade kvar 2 timmar och umgicks med Ragge. och även Niklas och Mia som hade kommit :)
sedan hem och fixa massa och sedan sova. var grymt trött...


idag då vaknade vi lite senare både jag och Elicia... var faktiskt riktigt skönt..
vi började kolla på salve och käka frukost. har ju hela serien med salve på dvd ;)

sedan såg jag att Monica hade messat och Sarah tror jag hade ringt, eller så var det Chrille :) whatever.
men ringde upp Monica och vi bestämde att vi skulle träffas på stan så knallade ner till stan och sedan blev det lunch på prinsen och sedan  lekparken vid ugglan och sedan upp till eurostore bara för att kolla lite och sedan ner till blåhjorten för att äta glass... :P

 

sedan förbi stora lekparken, den andra lekparken som ligger bakom golfbanan och sedan blev det hem. Monica knallade hem till sig och vi hem till oss :)

Elicia gick och la sig när vi kom hem.
men bara en powernap, sedan middag, film, bada och nu ligger hon och sover igen... :)
ops, nu ska jag se på tv... så hejsvejs...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback