RSS 2.0

Barnledigheten + kryssningen

Elicia åkte vid lunch på fredagen och jag hoppade in i duschen. Några timmar senare gick jag ner till stan för att köpa cigg. sedan satte jag mig på tokmunken och snackade med Danne och Anna och några till. Vid 19 tiden gick jag hem och käkade.. Efter det så hamnade jag uppe hos Nicke och Mia och drack lite öl och åt chips.. Spelade bowling på wii... Hade riktigt kul..
vid 23 tiden gick jag ner till tokmunken igen. Var lite röj där och träffade Minna, Marika, Jossan m.m och även Mattias Å som jag inte träffat på flera år.. det var faktiskt kul och se hur han mådde nu :)
Jag gick hemåt igen vid halv 2 för jag var trött men inte somnade jag för att jag la mig i sängen... låg vaken några timmar.

Lördagen blev en slapp dag. Låg i soffan och kollade på film och städade lite smått också. Sov lite och hoppade sedan in i duschen.. Efter det blev de ner till tokmunken och satt och snackade med Danne och resten av personalen... Tog en kaffe och tog de lungt.. :)
Under kvällen så kom det fram en kille som hette Niklas som tyckte att jag skulle komma till hans bord.. så why not... alltid kul att snacka med nytt folk... blev bjuden på öl och ja, det var trevligt... efter krogen blev de efterfest men den var döare än en kyrkogård så gick hem.. :P

söndagen tog jag de lugnt och sedan hörde Ragge av sig... problem med datorn.. När jag varit där ett tag så gick jag hem för att börja städa..
På kvällen kom Monica så jag kunde packa i mina kläder och de jag skulle ha med på kryssningen i resväskan.. hon hade lånat min väska tidigare och vi bestämde att vi lika gärna kunde dela väska :)
vi chillade och kollade på tv under kvällen och fixade och donade :)

på måndagen städade jag det sista och packade det sista... vi gick och köpte cigg och sedan blev det att äta och kolla tv.. :)
vid kvart i fyra gick vi mot tågstationen för att möta Minna, Roger, Marika och Marikas kompis Anchera (vet inte hur hon stavar sitt namn). Bussen kom och när vi kom till Vikingline terminalen checkade vi in och sedan var det bara att vänta tills vi fick gå ombord på båten :)
Väl på båten så fixade vi oss iordning. Sedan blev det till taxfreen och kolla runt lite. Ner till hytten med lite grejer sedan upp igen. Då blev det käk för Minna och co.. och jag å Monica tog en glass... vi var ju liksom inte hungriga just då eftersom vi hade ätit några timmar tidigare. När vi käkat upp glassen tog jag och Monica en runda på båten. När vi kom tillbaka var dom borta men vi träffade på dom vid spelmaskinerna på våning 8.. Så gick vi in på funclub och beställde en öl till mig.. Monica tog en cider. Sen gick jag och Monica till rökrummet och Minna o co gick upp till våning 9 för karaoken som skulle vara där. När vi kom dit hade nästan precis börjat.
Jag och Monica sjöng håll om mig med Nanne Grönwall. Vi hade skit kul... blev en öl till för mig och en drink för Monica. :) Karaoken slutade framåt ett på natten och vi gick ner till hytten en stund men insåg att det var tråkigt i hytten så upp till diskot :)

Efter en stund kom Minna och Roger och strax efter Marika och Anchera. Vi dansade lite... Efter någon timme drog Minna och Roger ner till hytten och vi var kvar och började snacka med några finska killar som Marika hade börjat snacka med tidigare..
Vi hade askul under natten. Blev nattmat inne i Personalrummet för det visade sig att grabbarna jobbade på båten :)
Sedan till 2 av grabbarnas hytt en stund... ut och röka och ner till våran hytt...
Jag och Monica var inte trötta så vi gick upp igen och satte oss i rökrummet och kollade ut över åbos skärgård och hur det blixtrade och regnade utanför :) riktigt mysigt att se när man sitter och bara chillar. Sen gick vi runt lite och några timmar senare gick Monica ner och la sig och jag satte mig och fota Åbos skärgård :)
    
  
 

Efter någon timme mötte jag på Minna o co.. så var med dom ett tag innan jag gick ner till hytten för att kolla om Monica skulle komma upp.. hon hade iaf sovit i ca en timme :)
vi kollade på Karaoke och sedan var det olika sommarkryss och sånt :)

Sedan var det bara slapp och ta det lugnt fram tills vid var i hamn i stockholm igen.. :)
På väg hem i bussen var det nära att jag somnade men det var för mycket stoj i bussen så det gick ju inte :P
Väl i Strängnäs så gick jag med Monica hem så hon kunde packa ur hennes saker :) snackade lite med Malin och Kenneth och sedan så gick jag hem... fixa mat och somnade direkt när jag lagt mig i sängen :P men så kan det gå när man varit vaken i ca 1½ dygn ;)

På onsdagen vaknade jag vid halv 11 så hade sovit ungefär 12 timmar :)
vaknade iaf innan värsta ovädret med åska, blixtrar och regn tog fart ordentligt... När de lugnat sig så kom min lilla sessa hem <3...
Gud vad jag saknat skruttan. Men det var otroligt skönt med ensamtid med :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback