RSS 2.0

Myggbett :(

När vi kom upp till förskolan i måndags så såg jag att Elicia var helt röd på ögonlocket.. Nåja, tänkte jag.. hon har väl ramlat och slagit i... det var inte så mycket mer liksom..
men när dagen var slut så insåg jag att det hade svullnat upp otroligt mycket.. men hon gick och la sig själv vid halv 8 och sedan vaknade hon vid 22.. hon gnällde på att hon hade ont och jag fick näst intill panik, visste inte vad jag skulle göra... ringde Sjukvårdupplysningen och frågade...
alvedon och badda med kallt vatten :P aja, vad annars.. baddat med kallt hade jag redan gjort...
hade kontakt med världens verkligen underbaraste kille också som hade kört in oss till akuten om det hade behövts :)
men efter en stund med alvedon i kroppen så började hon hoppa och skratta i min säng... hmm..
vid midnatt somnade hon tillslut och jag kunde själv inte sova... grrr.. tog ett tag men somnade framåt 2 tiden kanske...

tisdagmorgon kom hon in till mig och väckte mig... herregud stackars barn som hon såg ut :(
men skickade iväg en bild till Minna och frågade vad jag skulle göra... så blev en snabb sväng till vårdcentralen och fick svaret att hon blivit myggbiten och att det kommer ta ett par dagar innan svullnaden gått mer men att det gick bra att lämna henne på förskolan... så lämnade henne och gick ner till Georges och där satt Sofia så satte mig där och snackade lite med henne...  Sedan till Sarah...

Grattis Minna och Roger!

När jag, Minna och jesper kom upp till förskolan så hade det svullnat lite mer runt ögat och när vi skulle byta blöja där så gick Elicia rakt in i dörrkanten.. men med andra sidan av kroppen... men det blev ett väldigt högt skrik då.. stackars lilla snuttan... nåja, knallade ner med Minna till stan och gick till Sarah en snabbis.. när jag var där så ringde Monica och sa att jag skulle komma upp till dom eftersom kenneth skulle köra mig till Willys för att storhandla..
så mötte Monica vid tågbron och sedan så åt jag och Elicia mellis och efter en stund så började jag och Monica spela kort. :) När kenneth kom hem så drog vi iväg och handla och Elicia stannade kvar hos Monica under tiden..
Handlade hem massor med mat och så och efter det så åkte vi hem till mig och jag packade in allt som skulle till kyl och frys..
sedan över till Monica igen och vara där en stund och sedan så gick vi förbi Jonas och Johanna en stund..
när vi kom hem gick Elicia och hämtade en blöja och jag satte på henne den och sedan så gick hon direkt och la sig...  hon har blivit så stor och börjar nog vänja sig vid att sluta bråka med mamma på kvällen... hon har nog förstått att jag ändå vinner den fajten om att hon ska sova :P

När Elicia sovit någon timme så ringer mobilen och jag trodde nästan att Elicia skulle vakna men det gjorde hon inte... det var Minna som ringde och frågade vad jag skulle göra idag... Hon hade nämligen fått en lapp i brevlådan om att de skulle komma målare och fixa fönstrena i två av hennes rum... så hon behövde hjälp med att flytta lite saker som stod i vägen..
gick och la mig strax efter och Elicia sov hela natten...

så idag vaknade jag och kom knappt upp ur sängen... hade så grymt ont i ryggen.. kom verkligen inte upp... så det tog säkert 10 min innan jag var uppe... fixade frukost och käkade och Elicia gjorde sig klar för förskolan efter att ha sett kåge :P
träffade minna i vanlig tid och knallade till dagis och sedan hem till henne.. drack en kopp kaffe och sedan så blev det bara att sätta igång.. strax efter att vi var klara så kom målarna :) hehe... TUR!!!

sedan hämta barn och nu har Elicia sovit en stund och vi har ätit mat och nu sitter Elicia och kollar på tv...
jag ska bara ta det lugnt för min rygg går av snart... :P


så här såg hon ut närmare kvällen i måndags
 
tisdag morgon - tisdag eftermiddag
idag har svullnaden gått ner väldigt mycket :)


dessa rådjur fick jag se igår (tisdags) på morgonen så tog ett kort genom vardagsrummets fönster :P
hade ingen aning om att de brukar vara här :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback