RSS 2.0

riktigt irriterad :/

jag har gått och tänkt på en sak många gånger och det e först nu jag blivit irriterad..
Ska det vara så jävla svårt för äldre människor att säga hej till ett barn??

jag menar de äldre klagar på dagens ungdomar som gör si och så och det gjorde aldrig dom när dom var små... Nej, kanske inte, men samhället ändras ju.. men till saken som jag kom att tänka på...
de klagar ju på att ungdomar inte är uppfostrade och kan säga hej... men när ett barn säger hej till dom så tycker jag fan inte att de e så jävla mycket bättre...
Nu menar jag absolut inte alla äldre, men de flesta tittar bara.. som om barnet e helt dum i huvet som säger hej..
barn kommer väl ihåg sånt och de e klart att barna blir de "ouppfostrade" ungdomarna som inte säger hej...

Elicia säger hej till de flesta hon möter och vinkar till bilisterna när vi går över ett övergångställe...

Det känns nästan som om det är onödigt att uppfostra henne till att säga hej och vinka för 50 % av alla hon säger hej och vinkar till gör ingen respons...
Det är fan så jag tycker att dagens ungdomar är mer uppfostrade än de äldre... De säger iaf hej när Elicia säger hej till dom...

USCH SKÄMS PÅ ER GAMLA MÄNNISKOR SOM KLAGAR!!!



Sen kan jag ta upp en annan sak...
Ni som äger hundar... Ta för helvete upp hundskiten... har ni skaffat hund så ta för fan hand om den och skiten...
jag struntar i om ni låter de ligga inne i skogen men för fan på trottoaren där man går... jag har faktiskt ingen lust att få in skiten i lägenheten med massa bakterier via skor eller barnvagn...

så nu har jag nog klagat färdigt :P

Kommentarer
Postat av: SELMA

SVAR: Haha jadå, det fick jag väl trots allt, jag fick träffa min gamla skötponny på klubben så det var jättekul! :D



Men gud så otrevligt, om man ser att någon säger hej så svarar man i alla fall!

2011-08-21 @ 00:41:56
URL: http://selmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback