RSS 2.0

JULAFTON ;)

först lägger jag in lite gamla bilder som Johanna hade som jag tänkte dela med mig av :)
   
bild 1: Elicia visar Wilma hur man gör ;)
bild 2: Elicia har fixat Johannas år med ett halsband :P men ser faktiskt ut som ett hårband ;)
bild 3 och 4: Jonas, Johanna och Wilma är på besök och Elicia håller i Wilma :)



JULAFTON :D
vi vaknade vid 9.30 ungefär..
käkade frukost och jag tog fram kläder..
Elicia fick öppna en julklapp och det var från min farbror och hans fru i Danmark :)
   
hon blev dock lite besviken för att det var vantar :P hon hade nog väntat sig en leksak :P men dessa fick hon allt vänta på :) hehe
tog med mig Elicia och hoppade in i duschen.. 2 flugor i en smäll.. man vill ju lukta gottit på julafton och det var faktiskt ganska roligt att duscha med henne.. blev dock väldigt blött i badrummet :P
 
Denna dag var mitt lilla troll tomtemor :P jättesöt :)
dock väldigt svår att ta kort på :P för hon kunde ju inte stå still ;)
vid 11 gick vi ner till stan för att hälsa på Sarah och hitta de sista julklapparna :)
var in till Molly på ur och penn och önskade god jul också :)
Sarah tyckte att vi skulle fika.. så jag satte igång kaffe och sedan drog jag iväg till leksaksaffären för att köpa de sista julklapparna till Elicia :)
vi fikade med Sarah och det blev massa gottit tilltugg :) kolor, ischoklad och vitchoklad.. :)
när vi sedan skulle gå så fick jag med mig en kasse.. vad det var i får ni se senare ;) hihi

När vi kom upp till Markusson/Andersson så höll de på förfullt med maten :) jag fick en glad överraskning då även Malin var hemma. Egentligen skulle hon vara i NY men det blev ändrat.. men skönt att alla var hemma liksom :)
Elicia lekte med Marcus en massa och jag hjälpte till i köket :)
sedan var det dags att äta.. och ja, man blev verkligen mätt.. men det är ju så varje år just när man äter julmat..
när vi ätit klart fick Elicia öppna sin andra julklapp och jag valde en från mig :)
 
dessa två låg i samma paket :) hon blev faktiskt glad vilket jag hade väntat mig. :) BILAR ;)
sedan kollade vi på Herbie som gick på 7an och sedan blev det ju kalle ankas jul..
efter det blev det julklappsöppning :)
Elicia fick:
  denna bok hade bilbana och mini bilar = av mig :)
 filmen bilar 2 = av mig :)
 gympaskor av Monica
 pippi figurer av mig :)
 badskum av Monica
Jag fick:
  studentkort, nagellack + förstärkning och ett linne av Monica
 denna klocka från Johanna på ur och penn
 presentkort från Malin
 och denna från Sarah, Anderas och Sarahs föräldrar :) så söt :)
efter julklappsöppningen blev det bara att slöa och kolla tv. Elicia lekte och hade en massa bus för sig :)
framåt 18 tiden började vi gå hemåt. men när vi var vid Vasa så såg jag att Johanna hade messat mig så ringde upp och kollade om det var dom gick typ 400m framför oss och det var de ju så de stannade vid paulinska och väntade in oss :) hem till dom. Elicia fick kolla på bilar 2 och vi drack kaffe och hade allmänt soffmys sådär på kvällen :)
EN helt lyckad julafton måste jag säga :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback