RSS 2.0

sorry :)

jag vet... har mycket att uppdatera just nu... och det handlar om 11 dagar.. :P
haha
men ska försöka skriva allt som hänt... så nu får ni ha tålamod och läsa :) för detta inlägg kommer bli lååååååångt och innehålla en del bilder :)
hoppas ni lämnar en liten kommentar också :)


8: december
blev hemma även denna dag för nu hade tillochmed jag fått den där jobbiga förkylningen.. och Elicia hade den fortfarande.. jag hade även fått ont i halsen, rinnande näsa och det var fan ingen höjdare..
så blev en dag med film, film, film för oss båda två :)

kinderägg i julkalendern ;)

så här somnade pluttan hos mig på kvällen :)

9: december
blev även denna dag en hemma dag :) men var ner till stan för att hämta paket och handla lite :)
jag mådde inge vidare alls :( men denna dag fick Elicia i paketet en liten burk med såpbubblor som jag fixade hos Sarah ;) hihi.. mycket film rullar när man är sjuk.. så har väl sätt pippi, göta kanal och herbie ett antal ggr nu ;)
tog aldrig något kort på bubbelburken men den var formad som ett hjärta och man ska väl egentligen ha den till att blåsa bubblor på nygifta ;) men Elicia älskar de :)
När reklamen kom så var det mycket roligt att sitta och kolla i leksakstidningen som kom... hon pekade ut väldigt många saker hon ville ha... jag kommer ju bli fattig om jag ska vara världens bästa mamma... men det kommer jag vara ändå ;) jag lovar...

idag hämtade jag ju ut ett paket från coop :) tofflorna på bilden fick hon.. och det var faktiskt det enda i paketet som var till henne, resten var till mig... 3 par leggings, 1 linne, 1 klänning (som visade sig vara för liten) och ett par ballerina-tofflor till mig :)
det bakades lite chokladmuffins, har man inte muffinsformar så funkar småkaksformar lika bra ;) 



Elicia satt såhär när jag kom ut i vardagsrummet efter att ha fixat och donat i köket ;)
sedan blev det ju idolfinal och Danny och Måns var grymt heta :) hehe
men blev fett besviken när vinnaren presenterades.. men samtidigt Amanda var ju extremt duktig och har vuxit som människa.. Robin kommer komma långt han med :)

10: december
ja, vad gjordes då??
Elicia fick ett halsband i paket idag :)

tror inte vi hade så mycket för oss denna dag.. mer än att mysa och kolla film faktiskt.. hmm, jag måste nog börja blogga oftare.. jag minns ju knappt ;)

11: december
söndag och idag fick Elicia hårsnoddar ;)

fb på mobilen uppdaterades och jag tyckte uppdateringen gjorde de krångligt igen ;) herregud... fick man ju lära om sig igen :P
somnade inte förrän vid 4 på morgonen till den 12..

12: december
idag blev det en sådan här i lilla paketet

stjärnor även dessa från Sarahs butik ;)
det blev göta kanal 1-2 hela dagen typ ;)
sedan somnade hon en stund

sedan kom Johanna och Wilma förbi en stund :)
alltid trevligt med lite besök :)

13: december LUCIA
upp kl 6 för att göra iordning allt... fika, fram med tomtedräkten till Elicia :)
sedan gå vid var framme till 7.45.. mörkt och jäkligt ;)
träffade Monica och lämnade sedan Elicia och vi gick ut på gården..
 
sååå myyyys :)
efter det var det fika och sedan fick vi vuxna gå kl 9 för barna skulle till gympasalen och busa ;)
tror även att det finns en vis liten pojke som är lite småkär i Elicia för han ville ta ett kort på honom och Elicia :) så hans pappa tog kort för det är ju självklart.. förskoletiden är härlig för alla barn och jag är inte så mesig när det gäller bilder :) kul för grabben att ha när han blir stor sedan ;)
när jag var på väg till dagis så kändes det som jag fick något i ögat.. så hade skit ont :P men visade sig någon dag senare att jag fått en vagel i det... SUCK!!!!
denna dag fick Elicia en fjäril i paketet som ser ut som grodan hon blev rädd för om ni minns.. det är av samma material och Elicia älskade den.. tänkte ta kort på den nu ikväll men då var den borta ;)
jag hittar den verkligen inte :P

14: december..
när jag vaknade hade Elicia rensat heeeela kalendern :P tur att jag gömt chokladkalendern ;)
men men... man får inte vara dum som mamma så jag plockade bort dom flesta så hon får dom öppnade varje dag :P
så denna dag blev det


blev lite roligt med olika youtube klipp... alvin och gängets covermusik gillar Elicia.. hon skrattade gott när hon hörde alla låtar jag hittade på youtube ;)
vid 18.20 tiden gick jag och Elicia hem till Sarah och Andreas.. vi skulle äta middag där och fika för att fira Elicia i förskott då Sarah och Andreas inte skulle vara hemma på Elicias fördelsedag :P
så Elicia fick en present med strumpor som jag hade sagt till Sarah att hon behövde ;)
Vi fick skjuts hem och Elicia slocknade som en sten när vi kommit hem :)

15: december
ögat kändes mycket bättre.. :) sköööönt
när jag var på praktiken så skickade Johanna mess till mig och undrade om jag ville ha lite mistlar :P hehe... ja , vafan har adlrig haft det tidigare.. så självklart ;)
så blev hem till dom efter att ha hämtat Elicia sedan :) mycket trevligt :P blev kaffe och sedan hem för att hänga mistlar och laga mat :)
så nu är det juligt här hemma... granen är klädd, julstjärnor i 2 fönster och mistlar i dörröppningar.. myspys :P

denna fick Elicia idag :)

16: december
praktik och förskola precis som vanligt :)
sedan hem och fixa lite inför söndagens födelsedagskalas :)
dock blev det inte mycket :P haha.. fastnade framför tvn och mobilen... :P
hahahaha

dagens paket :)

17: december
vaknade sent då vi var uppe sent och när jag gick ut på balkongen för att röka så möttes jag av detta

WTF.. nåja, man får se mycket där man bor :P
Elicia öppnade ett paket hon hade missat att öppna och det var

började ordentligt med städningen :P
och sedan gick vi över för att umgås med Jonas, Johanna och Wilma..
efter maten så skulle Wilma bada och självklart så ville Elicia med.. så de badade tillsammans i Wilmas balja :) sååå söta... tyvärr inget kort.. men ni kan tänka er kanske??

18 december... ELICIAS 3 ÅRSDAG!!!
min tjej börjar bli stoooor..
hon kom in på morgonen och jag sa grattis till henne... :) hon fick då saken som skulle ha legat i dagens ficka på kalendern

Monica ringde 10 minuter efter att jag hade gått upp.. :P så hon och Marcus kom 1 h senare typ... så då gjordes tårtan.. :) dukas skulle göras med :P
  
presentöppning (bilder nu kan vara suddiga ;P )
  
  

sedan dags för fika...
  
tyvärr filmade jag när hon blåste ut ljusen på tårtan så det blir ingen bild på det och jag vet inte hur man lägger ut en video på bloggen utan att använda youtube.. :P

vid kl 14 så gick vi hem till Monicas farmor på smörgåsbuffe.. mycket trevligt..
Elicia åt bra och det var väldigt gott.. :) sedan fika efter det :)
sedan gick vi hem till Monica eftersom dom bor på samma gård så kunde vi vara där en stund :)
gick hem framåt 7 på kvällen och då var det jobbigt i all denna snö... usch :P
var även upp till Nicke och Mia en snabbis, men gick hem kl 21.. Elicia somnade på stört när vi kom hem efter att ha provat pulkan :)
så blev Beck och sedan i säng :)

19 december
ÄNTLIGEN dagens datum :P haha
mobilen ringde vid halv 8... men jag vaknade vid halv 9 igen då snoozen fan inte funkar på telefon... FAAAN...
nåja, upp, frukost, fixa och gå :) tur man är snabb i krokarna ;)
idag blev det ju pulkaåkning till förskolan och Elicia tyckte det var kul... hon ramlade ut pulkan en gång då det blev trångt och jag var tvungen att köra halva pulkan över en snöhög... men hon skrattade bara :) TUR!!!

lämna och sedan ner till praktiken.. 
jag har haft en grymt bra dag idag.. jobbade på och tog lunch vid 12.40 :P haha.. ojdå... men vad gör man.. gick med Sarah till bokia och hittade bästa julklappen till Elicia EVER!! :P ni får se vad det blev på julafton... Sarah vet ju eftersom hon var med :) 

jobba lite igen och sedan upp och hämta skruttan.. då hade trottoarena blivit helt slaskiga... men det gick bra med pulka ändå... förbi shell, köpa cigg.. och vet ni vad om ni vill ha kinderägg i disney så finns det där :) 
så köpte två med bilar såklart :) så det blev dagens kalenderpaket :) 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback