RSS 2.0

♣ Häxan och lejonet - Narnia

titel: Narnia - Häxan och lejonet
författare: C.S. Lewis

Baksidans text:
De fyra syskonen Peter, Susan, Edmund och Lucy skickas till ett gammalt hus på landet, undan flyganfallen i London. I huset upptäcker de att ett stort klädskåp är en port till Narnia, ett land i en annan värld och tid. Där härskar den grymma drottningen Vita häxan. Men den dagen då fyra av Adams och Evas barn kommer till Narnia, ska landets skapare, det stora lejonet Aslan, återvända, säger profetian.

Häxan och lejonet är nr 2 av 7 delar i C.S. Lewis klassiska sagoserie Berättelsen om Narnia.

Mina ord:
Eftersom jag älskade filmerna eller ja, serien som visades för många herrans år sedan så gillade jag faktiskt denna bok. Jag fastnade och det tog inte alls lång tid för mig att läsa ut den.
helt klart en 5/5 i betyg :)

Trackback