RSS 2.0

♣ Den osynlige

titel: Den osynlige = ett fall för Kay Scarpetta
författare: Patricia Cornwell

bokens baksida:
Fyra kvinnor har dött. De har ingenting gemensamt - utom sin mördare. De har fallit offer för en seriemördare som oupptäckt rör sig genom staden och efterlämnar brutalt skändade offer.
En kvinna är fast besluten att avslöja honom: rättöverläkaren Kay Scarpetta, framgångsrik forskare och den första kvinna som lyckats bli chef för en amerikansk delstats rättsmedicinska institution, till många manliga kollegors avund.
Men gradvis upptäcker Kay Scarpetta att hon har flera fiender. Någon inifrån hennes eget laboratorium vill sabotera hennes utredning. Dessutom vill någon se henne död.

Den prisbelönsta Patricia Cornwell är en av världens mest sålda kriminalförfattare. Hon har gjort sig känd med romanerna om den kvinnliga rättsläkaren Kay Scarpetta. Patricia Cornwell har bland annat arbetat som kriminalreporter och som dataexpert på Virginias rättsläkarstation innan hon inledde sin framgångsrika författarkarriär. Idag delar hon sin tid mellan Los Angeles, New York och Virginia. 

Mina ord:
Jag har läst många böcker av henne, men har faktiskt några kvar att läsa. Jag fastnar direkt från första sidan till sista sidan i Patricias böcker. Hon är verkligen en grym författare med bra kännedom av det hon skriver om.. och man känner att man är med i boken fast man egentligen är det. Boken får 5/5 av mig och den är värd att läsa om man gillar kriminalböcker. 
Lånade boken i lördags på biblioteket och läste ut den imorse. sätter man ihop dessa timmar jag ägnat åt att läsa den så blir det nog att det tog mig ca 1 dag att läsa ut den... :) 


 

Trackback