RSS 2.0

blåbär, tråk, bada, barnvakt

allt detta har jag hunnit med :)

i onsdags eftermiddag så blev det skogen med Elicia och Marcus som kom över också...
Han ville med... :)
vi fick ihop iaf en halv 2liters glassbunke ;)
Elicia fick panik av alla myror i skogen, de e ju rätt stora dessa skogsmyror ;)
sen myggorna sen... USCH... jag brukar inte bli myggbiten, men i skogen blir jag det minsann...
 

Torsdag blev en rolig dag.
Först stan med Elicia, Monica och Lina..
Linas lillebror Joel fyllde år... Grattis Joel.. :)
så de letade efter kort och födelsedagspresent :) hihi
vid 14.30 började jag knalla ner till stora lekparken för att träffa min kusin... :)
hon kom kl 15 med sina 2 barn :)
herregud, vi har inte träffats på 6 år... Så jag såg hennes barn live för första gången och hon såg Elicia live för första gången... Det är helt otroligt vad dåliga träffar man har med sin släkt :( borde ju ändras, men det är inte lätt när många bor långt bort...
Vid 16 tiden så hade jag lovat Minna att komma över för att vara barnvakt lite senare.. Så knallade dit och barna lekte och stojjade som vanligt..
En helt underbar dag med mycket att göra :) det är ju så en dag ska vara...
Elicia hade en jobbig kväll med myggbett på handen som måste ha kliat till en förbannelse.. men hon somnade tillslut iaf :)

ser ni att den ena är svullen??

Fredag: En sådan där tråkig dag... blev en slappdag men jag hade fruktansvärt tråkigt... Usch..
Tack Sarah för den underbara fina rosen vi fick av dig idag :)
på kvällen klippte jag Elicias hår.. tror dock att det blev förmycket på luggen men det är inte lätt när hon inte sitter stilla... Tur att det växer ut igen iaf ;)
   
Men mitt lilla charmtroll är ju söt ändå ;)

Lördag: Blev en mycket roligare dag för både mig och Elicia :)
Monica skickade ett mess och frågade vad jag gjorde så jag ringde upp henne :)
så bestämde vi att vi skulle gå ner och bada vid strandbadet.. Så jag och Elicia gjorde oss klara och gick ner på stan för vi skulle handla först.. Handla med oss lite frukt och Monica ville ha dricka..
Vi stod vid rulltrappan och väntade på Monica.. Efter att vi handlat så gick vi ner till badstranden... Men fy fan vad kallt det var i vattnet.. solen försvann ju bakom moln också väldigt ofta.. men jag dopade mig iaf och vi hade det jättekul... Elicia var väldigt road med hink och vattenkanan hon hade med sig... vi byggde ett sandslott eller ja, en sandhög ;) hihi...
när vi varit på stranden i 2 timmar typ så knallade vi till lekparken där jag träffade Ronny och Moses och efter ett tag så kom även Thomas.. Thomas är son till en av min pappas gamla chefer... :) Han visste inte vem jag var, men när jag sa att jag var en Ekman så blev han paff att jag blivit så stor ;) hehe, jag var ju bara en liten skrutt när pappa arbetade för hans pappa... det var faktiskt kul... :P

Efter lekparken blev det hem till Monica och där blev de mat och bara ta det lugnt.. Middagen blev kyckling, ris och currysås..
när vi kom hem vid 22 tiden så somnade Elicia på en gång efter att ha borstat tänder och fått ny blöja...
jag gick och la mig 23.30 och verkade somna på en gång jag med ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback