RSS 2.0

Parken zoo och Eric Saade <3 #3juli#

först en bild på Elicia när hon provar sin vintermössa som hon ska ha sen :P hon hittade den själv och satte på sig den... men tror inte att det är en sommarmössa direkt ;)

denna mössa hade jag när jag var liten... tro de eller ej ;)

Marcus har varit här ett par dagar och vi har badat med Minna, Marika, Jeppe, Jasse och även Roger följde med ner till stranden även om han inte badade.. Elicia stod med sina armpuffar vid strandkanten och lekte med hink, vattenkana och kratta (spaden är putsväck)

Nu till resan till parken zoo..

vi var uppe vid 9 och jag packade allt som skulle med... regnkläder, kamera, pipmugg, blöjor osv...
letade upp en väska för mig att ha plånbok, kamera och mobil och även mina nyklar i...

sedan blev det frukost och sedan kom Kenneth med saker till Marcus :)
vid ungefär kvart över 11 så började vi röra oss mot tågstationen... kände mig stressad och inte funkade kortgrejen där man köper biljetten heller... så fick gå in och köpa den 20kr dyrare.. grrr..
nåväl... tåget kom och vi åkte...
 
bilderna från tågresan till Etuna :)

När vi kom till Parken zoo ungefär kvart över 12 så var det lång kö...
väntade typ i 20-30 min innan vi kunde köpa biljetter...
sedan blev det att gå och titta på djuren..
Många djur syntes inte till och troligen låg de och sov någonstans.

Elicia och tigern :P

sandkatten låg och sov...

gibbons lekte lite
tigrarna tog jag inga kort på.. men de sov också

dessa vildhundar låg och sov... men kan ju vara för att de var lite småkyligt ute också... värme får man bäst att ligga nära :)
dessa ville Elicia in till för att klappa ;)
sen blev de barnens zoo..
där såg vi lamor?, getter som sprang fritt..

kaninen hann precis vända på sig..
 
världens lyckligaste Elicia älskade att klappa getterna :)
vi såg även grisarna som hade fått ungar, hönor och tuppar och även ett par hästar...
gick in i mushuset och elicia såg ett par råttor som lekte i sin "bur"
på vägen ut så klappade hon även en av åsnorna som stod i sin hage :)

denna söta filur kollade in i kameran :)
  
dessa små söta surikater är ett av mina favoritdjur...
där hade jag kunnat stått i flera timmar men tog dessa tre foton på dom.. fick se att de jagar bort småfåglarna som landar i deras inhängnad ;)

flodhäst med bebis... Elicia pekade och försökte säga flodhäst när jag sa vad det var.. :D
sedan kollade vi in pumorna, men de låg och sov och var halva svåra att se för Elicia.. vet inte om hon såg dom eller inte..
gick förbi fler lamor och såg dessa

tapirer

Här har vi en manvarg tror jag den heter..
Även denna ville Elicia klappa

Myrslok med en unge på ryggen..
När vi hade kollat på den så kollade Elicia på flamingosarna på gräsmattan och jag köpte glass och dricka..
så satt vi där och Elicia var riktigt fascinerad av dessa rosa fåglar :)
Efter det blev det en runda bland apor, grodor, ödlor.
    


Elicia äter klubba igen och nu har vi tagit våran vända bland djuren och nu står vi och väntar på att Elicias idol ska uppträda
 
Stora scenen

30 min kvar till uppträdandet och det e redan så mycket folk..
när de var 15 min kvar kom en man upp på scenen och sa att folk skulle maka ihop sig pågrund av att vi redan 10,000 folk där och det strömmade fortfarande folk in på området.
OJ

Glada barn ;)

Eric Saade :)

Elicia är helt inne i vad som händer på scenen.. :)
   
   
några bilder från uppträdandet... Bilderna är tagna med min mobil, inzomat till max och från långt håll...
men de blev faktiskt bra ändå ;)

koncentrerad unge i väntan på att Saade ska komma ut och skriva autografer :)

tjejen som ni ser som sitter på sin pappas axlar längst upp på höger sida hade köpt blommor till sin idol :D såå sött

här har vi Eric Saade, som är ganska snygg endå.. :P
När jag stod och höll fram blocket för att få en autograf till Elicia så kollade jag bakåt för det var folk som tröck på bakifrån för att även dom ville ha en autograf så sa åt Marcus att backa så att inte Elicia hamnade ikläm eller att någon råkade sätta sig eller något på henne i vagnen.. så kände jag bara att någon hade tagit tag i blocket och självklart var det Eric.. så släppte när jag såg de och hörde han säga varsågod så sa tack och gick sedan för att inte bli mosad totalt..

sedan blev det att gå tillbaka till tågstationen och vi insåg att vi fick vänta i 1½ timme på tåget ungefär... men vi hade askul på stationen :)

när vi kom hem käkade vi lite och sedan så blev det sängen för Elicia :)
Jag gick och la mig vid 22 tiden... astrött och jag hade verkligen asont i hela kroppen... speciellt axlarna och ryggen då jag hade Elicia på axlarna före och under uppträdandet..

Har visat Elicia några bilder och ja, tror hon vill tillbaka och klappa getterna.. :)
hehe, 24 juli är det parken som gäller igen.. getter och kort på andra djur om de nu syns till ;)
och Danny <3 Saucedo ska ju ses då... Elicias andra idol... självklart blir det en autograf då med ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback