RSS 2.0

Varit i Rimbo på Emilias dop

hade en förbannat jobbig natt först och främst... Elicia vaknade vid 2.44 vilket egentligen var 3.44
fixade ny blöja och fixade, men hon kändes varm... åh nej inte feber. men gav henne en sup i rumpan och vatten... mycket vatten... fixade så hon kunde sova i min säng. men hon vägrade... så tiden gick så hon somnade vid halv 5 och jag somnade strax efteråt.. vaknade kl 6 som jag ställt kl på. men gick inte upp förrän kl 7.
gjorde iordning allt som skulle med i bilen till Rimbo.
kl halv 9 sitter vi i bilen och är på väg... 30 minuter för sent...

stannade på ett ställe efter enköping för att fika men det var stängt.. så det blev bara en tidning till elicia med vad tror ni självklart bilar för hon hade spanat in den. :P inne på macken som låg bredvid.. efter det fortsatte vi våran resa... sedan åt vi på en sibyllakoisk på vägen... elicia åt mer av min mat än hennes egen.. :P haha... köpte en sådan där funbox till henne så hon fick iaf en leksak.. som var 2 små hundar... :) lyckad grej...

ankomst till Rimbo så kom Agneta (min kusin) och mötte oss ute på parkeringen... Elicia blev lite blyg... men det gick över när vi kommit in till Inga-maj (pappas faster). Anneli (min faster) var också där. blev kaffe och Elicia fick lite presenter :) hehe..
en liten nalle och en hund med stort huvud och liten kropp... :P
sedan var det dags att röra sig till Rimbo kyrka :)

nu kommer lite bilder :)

Maik, Agneta och deras dotter Emilia som döptes såklart :P

Här hälls dopvattnet upp av Maik

Elicia i Kyrkan :)

Plask med handen :P hehe...

Sötungen visas upp

under dopet i kyrkan så sjöng vi två psalmer och även blinka lilla stjärna. då det var många barn med :P prästen var verkligen såå bra :)
sen blev det efterfika :)
här kommer bilder från det


Tårtan var ju såååå fin och väldigt god :P

Här är då Agnetas pappa Torbjörn och lilla Emilia... hon är ju förtjusande söt :)

Elicia sprang tillsammans med de andra barnen fram och tillbaka där :)

Emilia och en av doppresenterna. denna var från hennes morbror Anders

Bak: Agnetas pappa, mamma och Maiks mamma
fram: Agnetas farmor och farfar, Agneta själv och Maik
sittandes i knä: Emilia...
alltså 4 generationer :)


Anders och Patrik
Mina andra 2 kusiner :)

när det var dags att åka så blev det kramkalas :P hehe
Elicia var grinig halva vägen hem pågrund av att hon glömt nappen och jag köpte nya men det var fel sorts napp... nåja..
när vi kommit till Strängnäs igen så blev det Willys där jag fick gå in själv eftersom Elicia sov när jag lämnade bilen... men var klar på ca 20 minuter :P hehe och då var det kö i säkert minst 5 minuter.

nåja... dagens sammanfattning...
Vi måste se till att träffas oftare kära kusiner... så här kan vi inte ha det... var 2-3 år... Hallå, vi e ju släkt :P
skärpning från båda sidor helt klart...

nu ligger Elicia i sängen och jag ska ta mig lite kvällsfika och mysa i soffan en stund innan sängen...
imorn blir det dagis om Elicia mår bra... :)


Kommentarer
Postat av: Faster Annelie

Du tog många bra bilder, det va så roligt att träffa dig och Elicia. Kram

2011-03-29 @ 16:35:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback