RSS 2.0

Praktik på Ur och Penn

kl 02.20 vaknade jag av att det var några som skrek och tjoade utanför.. och självklart var de ungdomar...
efter att ha legat och lyssnat i ca 20-30 min gick jag ut på balkongen tände en cigg och sa åt de där jävla ungdomarna att vara tysta.. förklarade att Elicia låg och sov och skulle till förskolan dagen efter.. skulle de skrika och gapa kunde de göra det någon annanstans...
nåja, en av dom bad om ursäkt men då hade jag redan tröttnat liksom :( MORR!!!

på morgonen kl 7 när jag var ut och rökte så såg jag att troligen dessa ungdomar hade misshandlat lite blommor och även sparkat ner fimphållaren..
men det måste de ha gjort efter att jag gått in och troligen sov djupt för de såg inte ut så när jag var ute och skällde ut dom...

nåja.. sedan blev de frukost och sedan iväg till förskolan.. denna dag skulle de ut i skogen :)
jag knallade ner till Sarah eftersom jag skulle börja på praktikplatsen på tisdagen :)
där rullade allt på som vanligt... när jag skulle gå så hade sarah sagt att jag skulle ta med mig två germini och 1 annan rolig sak som tydligen var svår att ta dö på... nåja, vi får se, jag lyckas säkert ;)
när jag hämtat Elicia så somnade hon när vi hunnit till tågbron ;) hehe... jobbigt att vara i skogen med alla barn och fröknarna.. nåja, hon vaknade sedan i hissen och var sedan vaken... Johanna ringde sedan och frågade om vi ville komma över en stund... så det gjorde vi :)
väl hemma igen blev det en snabb lagad middag, bad för Elicia och sedan en saga och sova.. jag var vaken i ca 30 min efter att hon somnat, sen somnade jag som en klubbad säl.. konstigt?? NEJ, ungdomarnas fel ju ;)

Tisdag: lämnade skrutt och gick ner till stan och satte mig utanför Ur och Penn där min praktikplats är.. 
Så praktikens första dag blev myyyycket information.. men hälften sitter iaf ;) lärde mig kassan och lite annat smått och gott... och jag började skruva tillbaka tiden på många klockor i butiken.. 
Men härlig personal så detta kommer bli riktigt kul. :)
hämtade skruttan och sedan gick vi över till Monica för att hälsa på... Elicia tjatade om att träffa henne så jag kände att det kanske var lika bra :) 
satt och kollade lite på film och snackade en del... sedan hjälptes jag och Monica åt att laga mat :) 
Elicia var dock en olydig tjej igår.. och slogs och höll på... men det lugnade ner sig sedan.. 
När vi ätit så skulle Monica iväg och träffa Lina så jag tog sällskap med henne ner till stan.. Elicia ville träffa Lina med så vi tog vägen genom stan :) passade på att gå in på Lidl och köpa frukt också :) 
Elicia somnade i vagnen sedan och när vi kom hem var hon helt deckad.. klädde av henne och bytte blöja men hon sov fortfarande ;) hehe.. 
jag somnade också relativt tidigt, ca 21.30 -22.. ja, det var mycket info som jag hade fått och jag var så trött i huvet ;) 

Onsdag (idag): Elicia kommer in kl 7 och tycker det e dags att gå upp.. hon har tagit av sig pyjamas och blöja och sa mamma, kissa... så det var liksom upp ur sängen fort som ögat.. fixa så hon kunde sitta på toan och hjälpa henne upp och ja, hon kissade i toaletten... min duktiga tjej.. :) när hon vill går det bra, men när jag tycker att hon ska gå på pottan eller på toaletten så vill hon inte ;) 
nåja det kommer väl snart med tiden.. 
frukost och sedan iväg till förskolan. :)
kom ner till stan och satt utanför en stund innan Molly öppnade butiken :) så jag kunde komma in och börja praktikdag nr 2.. idag fick jag stå i kassan och även plocka upp varor och fortsätta ställa om klockorna :)
ja, jag tycker inte att jag ska klaga, för de 4 timmarna jag är där per dag går inte sakta.. jag har roligt och lär mig nya grejer, men det är ju det som är tanken med en praktikplats.. har även fått fixa lite med en klocka.. tagit bort lite av en länk på en barnklocka som jag sålde och sådär :)
praktikdag nr 2 var GREAT!!!
sedan upp och hämta skrutt.. på väg upp till förskolan insåg jag att jag fortfarande hade nycklarna till montrarna på mig så det var bara att hämta Elicia och sedan gå ner till stan igen.. men vad gjorde det.. Elicia fick träffa Sarah och Andreas..
Sedan blev det hem till Jonas och Johanna på kaffe och umgås lite..
När vi kom hem blev det potatis och korv och sedan fix för sängen... Elicia lekte lite i sitt rum och nu sover hon.. :)
jag har läst igenom häftet med all info och sånt jag måste lära mig :) och nu tänker faktiskt jag besöka sängen för några timmars sömn..

NATTI NATTI


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback