RSS 2.0

veckan :D

här kommer några gamla bilder som jag inte har lagt upp ännu ;)

Elicia provar Wilmas pulka ;)
  
mys i soffan :P

jag vet att jag varit väldigt seg på att uppdatera min blogg den senaste veckan..
men jag har ärligt talat inte orkat eller haft lust :P
men får väl ta mig an och göra det nu :P hehe

nu börjar det bli äckligt mörkt på kvällarna.. så det ska ju köpas in reflexer nu..
iaf till lillskruttan.. så vad har jag gjort under denna vecka sen jag skrev sist.. :P

i fredags efter praktik och förskola så blev det filmmys med Monica :) hehe.. först 2 filmer med Elicia. och när hon somnat blev det Queen of the damned.. Jag bara älskar den filmen. Monica hade aldrig sett den och hon blev riktigt kär i den också ;) hehe... vampyrfamiljen eller vad;)

i lördags blev det faktiskt också filmkväll med Monica.. och då blev de lite film med Elicia och sedan the holiday när Elicia gått och lagt sig.. den är ju också grymt bra.. fatta att bara byta boende och hitta kärleken ;) hehe.. najs!!

söndag blev en hemma dag och besök.. :) härligt..
tände jag ljus för pappa eftersom det var farsdag :P

måndag: praktik och förskolan och snackade även med Sarah.. Andreas skulle köra ett blombud till Stallarholmen och då kunde jag passa på att följa med så jag kunde tända ljus hos mamma och pappa.. ja, det var ju typ bara 2 år sedan jag var där.. ungefär :P jag vet, jag är helt kass på det men bussförbindelserna dit är inte så jävla bra...
man kan ju tänka på dom och tända ljus hemma iaf :)
Så när Andreas sedan kom och hämtade mig och Elicia så somnade Elicia innan vi ens hunnit ut från strängnäs.. :P haha, hon älskar att åka bil, men tanken denna gång var ju att hon skulle hålla sig vaken... trodde jag ja..
vi letade upp huset där personen bodde som skulle ha blommorna :) och sedan åkte vi till Toresunds kyrkogård.. Eftersom Elicia sov så sa jag åt Andreas att vänta i bilen med henne så gick jag själv! bättre än att väcka Elicia.. tur att man har ficklampa på mobilen.. de lampor som lyste på kyrkogården lyste ju inte upp gångvägarna och det var typ kolsvart.. till farmor, farfar och farbror peters grav var inte svår att hitta då den ligger precis vid en lampa.. men hade helt klart gått till fel för att tända hos mina föräldrar och min syster om jag inte haft mobilen.. :P
när jag tänt ljuset och lagt dit gravdekorationen så började det prassla i buskar typ en bit bort från mig.. jag fick små panik då jag vet att det förut gått vildsvin där :P usch, blev ett kort snabbt som ögat och sedan gå snabbt tillbaka till bilen :P
när vi väl kommit till strängnäs igen så väckte jag Elicia och hon blev super ledsen när hon inte fick åka bil mera.. nåja, vad kommer det bli av henne när hon blir stor??


tisdag: började ju bra med att Elicia kissade på golvet då hon hade tagit av sig blöjan och inte hann till toaletten. och jag blödde näsblod :P
på praktiken denna dag så höll jag på att fixa julskyltningen för barnen :P blev superbra :)
efter praktiken och att jag hämtat Elicia så gick vi hem till Monica då Monica skulle åka till Rom på torsdag (idag) och onsdagen blir alltid kyrkan och sånt för henne :) så lika bra att passa på så Elicia får mysa med kusinvitaminen!!
när vi varit där ett par timmar så kommer Malin hem.. Elicias äldsta kusin :) och Elicia blev riktigt glad.. vi har inte träffat henne på jättelänge då hon jobbar och pluggar massor.. :) men blev massa mys och pussar och kramar där med :) hehe
Monica följde med oss en bit hem sedan..

onsdag: Jag har kommit på att Elicia nu för tiden inte vill sova hela natten med blöja.. så hon tar av sig blöjan på natten.. så kl 4 var jag uppe och hjälpte henne på toaletten. :) hon är så duktig.. men man börjar väl vänja av dom på dagtid.. men Elicia kör nätter istället ;) Men hon har en snäll mamma som orkar gå upp den tiden för att hjälpa henne.. sedan somnar vi om bägge två.. :)
på väg till förskolan känner jag att det lukter gödsel.. och detta blir konversationen mellan mig och Elicia:
E: Mamma..
J: ja..
E: luktar bajs..
J: mm, kobajs..
E: usch, luktar kobajs! (hon håller för näsan under tiden hon säger det)


blev att börja skylta om alla regal och Q&Q klockor.. och det gick superbra.. blev klar med ena snurran och kunde samtidigt ta kunder ibland :)
dock funkade inte kassasystemet som det skulle så fick kolla efter artikelnr på klockan och i artikellistan :P 50%, orginal och nya priser.. ;) herregud vad jobbigt de blev efter ett tag.. :P
när jag var på väg för att hämta Elicia så kollade jag mobilen och såg att jag hade 2 nya sms.. båda var från gratis sms sidor :P och det var från Jonas.. han tyckte jag kunde komma över och dricka kaffe.. så skickade ett mess till hans mobil om att han skulle sluta tjata ;) haha..
hämtade skruttan och påväg från förskolan så träffade vi Monica.. snackade med henne lite och sedan knallade vi hem till Jonas och Johanna.. varav Elicia somnade halvvägs..  väckte henne när vi var framme.. men hon typ halvsov upp för trappan :P hehe
stannade där under kvällen och vi kollade på paranomal activity 3 och den sög ju :P inte alls lika bra som de 2 första.. var ju nästan skrattretande :P

torsdag: Jag fortsatte med andra snurran på praktiken och började sedan med silvret :) Johanna kom förbi också och då bestämde vi att jag och Elicia skulle komma dit efter att jag hämtat Elicia.. träffade även Chrille idag och det var ju väldigt länge sedan.. dock har jag ju sett honom åka förbi i bilen och grejer. men att snacka med någon är ju en helt annan sak :)
hämtade skruttan och gick hem till Jonas och Johanna... så idag blev det lite bilder på fiskarna :P haha..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback