RSS 2.0

mycket gjort idag

i morse så vaknade jag någon gång innan klockan ringde och jag låg vaken i sängen tills klockan ringde.. Elicia kommer då in till mig och lägger sig bredvid mig.. kl var då 7.. när jag hade tryckt klart på mobilen tyckte hon att vi skulle lyssna på musik på mobilen så hon klickade fram dannys in the club och sedan gick hon in till sig och la sig igen..
hmm, aja, jag gick upp gjorde frukost och gick in till henne och sa att frukosten var klar... hon kommer upp då hon ser att jag håller i frukosten.. :) så det blev en tallrik med flingor och mjölk och en macka :) hon åt upp nästan allt... duktig tjej.. vissa dagar vill hon ha frukost och vissa dagar inte.. är det något som alla barn håller på med??

nåja, vi klädde oss och gick till förskolan var dock några minuter försenad men hon skulle bara gå och titta på allt och plocka löv :P tillslut satte hon sig i vagnen men när vi kom till långbergsskogen så var det bara så att hon skulle gå igen :P men sedan ville hon sitta igen... busungen min...

när jag lämnat henne och var på väg ner till stan igen så gick jag in till kommunhuset för att kolla var Elicias dagisansvarig höll hus och jag fick prata med henne om en kod för att kunna skriva in Elicias förskoletider på dexter... hon skulle skicka ett brev och sedan förklarade hon vart man fixade det..

efter det knallade jag ner till sarah och hon kom strax efter mig..
sedan blev det att öppna butiken och fixa lite... snitta blommor redan idag så hon tagit med sig blommor hem från grossisten redan igår kväll.. hon var nämligen på inköpsresa och kollade på en duktig florist som bjöd på en show... jag hade följt med om jag hade haft barnvakt.. vilket jag inte hade.. har ju aldrig varit hos någon blomgrossist så det hade ju varit kul och följa med..
nåja, skickade även ett mail till min handläggare på af och frågade om praktikplatsen som jag hade sökt om...

träffade lite folk som jag inte sett på ett tag också... det var ju trevligt :)
jag har kommit på mig själv att jag jobbar på väldigt bra när jag vet vad som ska göras också..

tiden gick fort och det var liksom dags att hämta lillskruttan på förskolan.. när jag kom dit så stod jag och pratade med en av fröknarna en stund..
sedan gick vi ner mot stan... träffade Monicas farmor och tog sällskap med henne :)
var förbi Sarah lite snabbt för Elicia ville säga hej och sedan blev de till lidl för att handla mjölk, flingor och morötter.. :P

väl hemma blev de mellis och nu på kvällen har jag pratat med af och hon ska fixa ett beslut om 50% praktik :) det är ju iaf något...
kommer fortfarande söka jobb...
så nu händer det grejer här...

vad har ni andra haft för er idag??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback