RSS 2.0

oj... en vecka sedan

så vad har jag hunnit göra på en vecka??
hmm, jag har fan ingen aning ;) jag har glömt vad jag gjort... inte helt okay kanske.. nåja, ska försöka minnas för eran skull..

tisdagen den 18 var det exakt 2 månader kvar till min lilla sessa fyller 3år... helt otroligt...

torsdagen den 20 var jag upp till polisstationen för att skaffa ett nytt id... men Monica fick inte styrka min identitet.. och mina föräldrar är döda, min syster likaså, har ingen arbetsgivare så jag fick gå ner till kommunhuset och ta kontakt med Inger som jag hade mycket kontakt med för ett år sedan.. sedan upp till polisstationen igen för att kunna göra mig ett id... mitt pass gick tydligen ut i maj och det håller man koll på när man aldrig behöver ha pass för att köpa cigg/snus eller gå på krogen... NEJ!!! men aja.. 400kr fattigare blev jag iaf.. 
sedan blev det en lunch med Monica på prinsen och sedan var det istort sätt dags att hämta Elicia :) 

fredag  stod i blomaffären under tiden som andreas var iväg med några blombud :) filmkväll med Monica :) tjorven och skrållan och några andra :) <3 astrid lindgren...
    

i lördags var vi till Jonas och Johanna och hade en kalas eftermiddag... kaffe och hjälpa till med akvarium är ju aldrig fel.. på kvällen var jag och Elicia bjudna hem till Nicke på middag.. Han hade gjort stek, potatis och beasås :) så jävla duktig kille när de gäller sån mat... innan maten var klar så var Elicia så trött så hon höll på att somna vid matbordet ;) men när maten var äten var hon en liten piggis igen :) så blev lite bowling på wii (Elicia kan själv;) ) och efter det blev det hemgång... då var kl 22.. oj, men hon somnade direkt...
min älskade mamma fyllde år.. tyvärr kunde jag inte ta mig ut till graven, men tände ett par ljus här hemma och mindes istället.. mamma skulle ha blivit 66 år då... :( <3 älskar dig föralltid mamma och saknar dig varje dag.. 

på söndagen fick jag sovmorgon till kl 9... underbara unge ;) 
sen kom Monica hit och Leah skulle egentligen bli hämtat till sitt nya hem, men det blev aldrig av och nu vill dom inte ha henne... var på alpnaeringsmiddag hos min faster och det var riktigt gott och sedan fick jag en ansiktsbehandling... så otroligt skönt att bli ompysslad.. 
Elicia var det full rulle på hela tiden ;)
på kvällen när jag satt och kollade på tv så hörde jag en snabb signal från ett utryckningsfordon som visade sig vara brandbilen.. blåljusen var tända... hade de inte varnat en bil som var påväg upp för backen utanför så hade jag inte märkt något... efter en stund kom en polisbil i full fart också 

Igår så hade dagiskorten kommit... :) min söta unge var rädd för fotografen som var av de manliga könet... men som sagt hon är väldigt reserverad mot män och det kan jag förstå faktiskt.. vet inte om det är rösten eller vad det är.. men aja... kortet blev bra hur som helst :)


och idag är det tisdag och idag fick jag hämta ut mitt id, paketet från Ellos med Elicias skor, 2 tröjor till mig, Elicias julkläder, 2 julklappar och lite andra saker som Jonas och Johanna beställt :) 
Monica följde med också så blev lite film eftermiddag och en massa bus... 
Monica gick hemåt vid halv 7 och Elicia somnade vid 8... 
  

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback