RSS 2.0

Söndag + Tisdag

söndag = karusellåkning :)
vaknade tidigt och Elicia och jag åt frukost... senare hörde jag av mig till Monica för att kolla när hon skulle ner till stan..
jag och Elicia gick ner till stan och tog ut lite pengar för att jag skulle kunna köpa biljetter så hon kunde åka karuseller.. sedan ner till tivolit.. Träffade då på Ewa, Jon + barna, Nina, Annica, Coffe och barna :) var ju grymt länge sedan jag träffade Ewa så det var lite kul att snacka en massa med henne... gick sedan och köpte biljettkupong.. men när Elicia skulle få åka så ville hon absolut inte :P jaja, träffade sedan Nisse och snacka lite med honom då kom Therese fram och frågade om jag ville åka virvelvinden med henne... ja, visst, så hennes syrra fick kolla Elicia så länge... sedan kom Monica och Emeli skoglund ner till tivolit.. :)
så då blev det over the top.. :)
och självklart fick Monica Elicia att åka karusell :) tänka sig att det behövs en kusin för att förstå att man ska åka ;) hehe
och självklart var det bilar som skulle åkas ;) haha
först 1 gång. :)
 
andra gången :)
  
när vi stod där kom Nisse förbi och sa att hans barn inte ville åka mer och vi fick 2 biljetter ;) vilken tur man har :P
när vi sedan skulle ta en vända runt området och hon skulle ur bilen blev hon asarg :P
men fick ur henne och gick och Elicia fick fiska ;) hon fick upp en liten nalle som det stod i love you på..
men hon ville inte ha den :P hehe
hon ville åka bil...
   
sen köpte vi en slusch för att få henne glad för att hon inte kunde åka hela tiden :P
vi gick bortåt radiobilarna och där träffade vi Marcus som var där med några klasskompisar.. efter att Marcus åkt så frågade vi honom om han kunde passa Elicia så vi fick åka virvelvinden en gång :) självklart :)
så vi åkte och efter det gick vi runt lite.. då ville Elicia åka de andra bilarna.. så gick och köpte en biljett av en riktigt snygg kille ;) hehe nåja.. nu ska vi inte vara såna..
men aja, gick tillbaka, men det blev de där bilarna hon åkt tidigare..
så vi gick dit iaf och satte Elicia i den sista av bilarna :) han som hade hand om den karusellen tog inte ens emot biljetten ;) så 3 gånger fick hon åka gratis :P Elicia var nog lyckligast i hela världen för att hon fick åka... innan sista gången så ville jag röra på mig, men han som hade hand om den sa att hon kunde sitta kvar... nåja, tänkte jag, en gång till.. det var en liten söt tjej som fick sitta i samma bil som Elicia den gången och när åkturen var klar så blev det att gå... Monica och jag frös om fötterna :P
men biljetten.. den gav vi till mamman till lilla tjejen som suttit med Elicia sista gången :)

sedan blev det iaf Lidl och sedan hem till mig och glo på film med Monica :)
blev en ritkigt mysig dag och kväll :)


Tisdag = 3års kontroll!
var uppe med tuppen :P gjorde frukost som Elicia inte ville ha, jaja, gick iväg till förskolan... pratade med fröknarna om allt de behövde veta.. gick hem för jag hade naturligtvis glömt boken till bvc.. :P
sedan ner till stan igen...
hämtade Elicia ungefär 13 och gick upp till bvc... 13.30 fick vi komma in och allt var bara fint... först fick Elicia rita (hon älskar ju det) sedan tog Jenny fram några kort med olika saker på bla. napp, mössa osv.
Elicia kunde nästan alla..
Sedan sparkade de lite boll.. hoppa ville Elicia inte, men hon gör ju det annars.. :P
längden mättes till 92,3 och vikten var 13,7..
sedan var det att vi pratade lite om sömn och mat och sånt.. :)

Kontrollen gick utmärkt och allt var precis som det skulle... var det något som jag var orolig över så skulle jag höra av mig.. Eller om jag ville mäta och väga för att se att allt är som det ska så skulle jag höra av mig...

När vi kom hem så lekte vi massor och Elicia ville kolla i alla pekböcker hon har ;) och det är inte 1, inte 2 närmare 10st.. 4st med olika djur, 1 med leksaker och 5 st med olika saker som olika fordon, saker som finns ute och inne, frukter o grönsaker, kläder, människor och sedan tog hon även fram boken som man räknar i... hon är riktigt duktig.. 1, 2, 4, 5, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15.. rätt bra tycker ja.. synd att hon missar vissa, men det kommer väl snart de med... för att vara snart 3 och kan räkna till "15" är väl bra?? även om hon missar några..
sedan blev det middag... hon ville absolut inte ha lax men valde fiskpinnar... så jag åt lax och hon fiskpinnar... serverades med ris och grönsaker.. hon åt väldigt bra.. :)
sedan blev det kissa på pottan, bada, borsta tänder och jag läste en saga.. :)
hon somnade nästan på en gång efter att sagan var utläst...

Kommentarer
Postat av: iiiden med 3 i

sv. tack så mycket! jag ska träna och träna!:D

kram

2011-10-13 @ 09:25:35
URL: http://iiiden.blogg.se/
Postat av: lol!

oj vilket mirakelbarn du har som kan göra allt o förstå allt o få allt gratis.och hon är bara 2! jag tror inte att hon fattar hur mycket 15 är... men men

2011-10-15 @ 10:13:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback