RSS 2.0

Tokiga munkar och marknad :P

hehe, vad nog den bästa rubriken hittills.. :P

I går (fredag) så var jag ner på stan för att fixa lite saker och handla hem lite.. :)
Sedan bestämde sig Sarah även för att ta Elicia över natten så jag kunde gå ut och träffa Andreas Möller på munken... han skulle spela där..
Det var i slutet av Juli som jag träffade honom sist så tyckte helt klart att det var på tiden :)
När sarah hade stängt butiken och var på väg hem ringde hon och sa att jag kunde komma ner till dom och få middag på samma veva som jag lämnade Elicia... fan helt okay.. slapp jag både laga mat åt mig själv i onödan ;)
blev chili con carne :) gött som fan :) 
sen snacka lite och framåt åtta tog jag mig ner först en vända i tivolit och sedan till munken.. 
Skickade mess till Andreas och frågade när han skulle vara i Strängnäs och precis när jag skickat messet så hörde jag honom testköra gitarren :P hehe
så gick ner och sedan satt vi och snacka en massa medan han åt och sedan var det ju liksom dags för honom att spela.. sen kom lite folk jag kände och hmm, kände mig iakttagen från många hörn och kanter.. 3 killar och nej, tack för alla tre..
så då tar man ju bara tag i en killkompis och säger att han får spela min pojkvän under kvällen ;) hehe
fy fan vad bra.. :)
knallade hemåt framåt 1... skulle ju upp tidigt och jag hade grymt ont i magen.. (mensvärk)
när jag väl kommit hem kunde jag iaf inte sova.. men det är ju som vanligt :P

Idag lördag... Skickade mess till Sarah för att kolla om Elicia var hemma hos henne med Andreas eller om hon var nere i butiken.. och hon var i butiken så tog vagnen med mig och gick ner till stan..
ringde Monica på samma gång eftersom jag skulle gå med henne och Lina :)
så när jag kom ner till stan och in till Sarah så var Monica och Lina redan där :P hehe..
ut i den härliga höstdagen och marknaden :)

träffade på några jag kände faktiskt.. Men en som jag blev riktigt glad över att se var faktiskt Emil.W det är typ 5 år sedan jag träffade honom sist, eller något liknande.. men det var grymt länge sedan...
men tyckte det var lite konstigt att man inte träffade på så många, annars brukar ju marknaden vara den dagen då man träffar ALLA... träffade max 15 st jag kände.. och det brukar ligga på 50 st kanske :P
köpte munkar, brända mandlar, nougat godis till mig och Elicia..
Till Elicia blev det en ballong (blixten mcqueen på) och en sparburk med samma bil på :) bilder kommer.
köpte även en biljett till karusell för Elicia men hon ville inget åka.. så jag och Monica åkte kopparna??..

vid 14 tiden ungefär gick jag och Elicia hem för att hon behövde sig en tupplur och mat och jag behövde hem och vila benen ;)
    
Vid 17 kom Johanna och Jonas över efter att ha varit nere på stan och snurrat lite.. alltid trevligt med lite sällskap även om dom inte stanna så länge.. men ändå :P
när dom gått så var jag och Elicia hemma en stund till och sedan åkte overall och skor på och vi gick ner till tivolit igen.. :P Elicia fick dra i snöre och jag fiskade upp en påse :) två halvstora gosedjur blev det.. en liten tidigare på dagen..
stod och pratade med en av ordningsvakterna där nere som var väldigt trevlig :) sedan såg jag Monica och Lina och jag och Monica tog en sväng i en annan karusell som heter over the top :) den karusellen åkte jag förra året med och jag älskar den..
jag känner mig fri på något sätt när jag åker den :) även när jag åker båt ;) och mår illa gör jag inte.. har mitt finurliga sätt att låta bli att må illa.. Andas djupa andetag :)

nåja, efter det så gick vi och tog en mugg choklad och Elicia fick en bulle.. :)
en snabb runda runt tivolit igen och sedan knallade jag och Elicia hem.. hon var trött och frös lite..
nu ligger skrutt och sover.. och nu blir det film :)

(tar kort på gosedjuren imorn) vill inte störa Elicia nu när hon sover med en massa kort ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback