RSS 2.0

2 härliga dagar

igår gick vi upp mot dammen för att köpa den där lampan jag tror jag nämnde i förra inlägget...
men när vi kommit till finningeskolan så hade jag fått ett mail av tjejen att hon skulle iväg några timmar... så vi gick förbi Danne och Ullis... Varken Danne eller Ullis var hemma bara barna... så vi gick och lekte i lekparken som ligger på den gården för att låta timmarna gå fortare..
  
Elicia gungade och lekte i sanden och när det hade gått 2 timmar så tröttnade vi och gick hem till Monica för att äta :)
Det blev potatismos, fiskbullar och majs... Elicia åt upp allt på tallriken + en halv portion till..
hon har fått tillbaka smaken för fiskbullar :)
sedan blev det efterrätt som bestod av en klubba :)

efter några timmar så gick jag, Monica och Elicia ner till stan för att handla lite gott gott till kvällen... Monica och jag bestämde att vi skulle ha lördagsmys :P
så det blev jordnötsringar, ostbågar, glass, godis och läsk :)

denna glass sort blev det och den var faktiskt ruggigt god :)
så rekommenderar den om ni inte ätit den... :)

när Elicia somnat så var vi inte uppe speciellt länge... kollade in arn till 22 och sedan gick även vi och la oss :)


i morse när vi vaknat och ätit frukost och så... fick jag tokfnatt och städade ordentligt i Elicias rum, mitt sovrum och vardagsrum.. :)
Monica och Elicia kollade på film.. så det gick väldigt smidigt att torka golven i hennes rum och mitt rum... vardagsrummet är också gjort...
När Monica skulle hem så gick vi med henne till Macken och Elicia fick en sandwich och sedan så åt Elicia en tugga från äpplet hon hade fått och sedan en tugga på glassen :)

vid rondellen vid paulinska så skildes vi åt.. Monica gick hem och jag och Elicia gick hemåt, men bestämde oss för att gå förbi Ragge... vi var väl där någon timme och sedan var vi förbi Jonas och Johanna också..
detta är nya modet
 
hon hade vridit tröjan på något underligt sätt...
men hos dom blev det kaffe, kolla på fiskar, jag kunde kolla fb och sedan mysa lite med Wilma :)

vid 18 tiden började Elicia gnälla och ville hem... så det var bara att knalla hemåt... :P

nu ligger hon i sängen, vägrar sova, men hon somnar väl så småningom..
ikväll blir det att ta det lugnt...
dags för förskolan imorn ju :) :P

så natti natt alla goa läsare :)

Kommentarer
Postat av: SELMA

SVAR: Jaha, men gud vad jobbigt det måste ha vart! Att mobba någon är nog det fegaste man kan göra, bara helt onödigt! Jag förstår inte vad problemet är om man måste klanka ner på andra för att känna sig "bättre själv".

Ja det är så jobbigt när dom blir gamla och sjuka.. Vad gulligt skrivet, det gjorde han nog:) Döden är nog inte så hemsk, jag hoppas all smärta och bekymmer försvinner då!

2011-09-04 @ 21:36:32
URL: http://selmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback