RSS 2.0

lång vecka

igår kväll så skrev jag frågan om jag skulle uppdatera min blogg på facebook och det tyckte iaf 2 st.. :P
nåja, får väl göra det då ;)
I söndags så isolerade jag mig helt... jag och Elicia var inne hela dagen och jag var väldigt deprimerad, anledningen är ju inlägget under detta..
på kvällen så var Elicia lite nedstämd och satt som ett ljus i soffan och kollade på film..

vilket visade sig sedan att hon var väldigt varm..
när hon gått och lagt sig så tände jag ljus..

efter någon timme gick jag och la mig..

Måndag morgon insåg jag att förskolan var stängd pågrund av planeringsdag.. hmm, suck.. Elicia var jättevarm så det spelade ju inte så stor roll.
så vi gick ner på stan för att handla lite saker hem.. gick förbi Sarah som märkte att Elicia inte var som hon brukar.. även Chrille dök upp och han sa exakt samma sak. Var där en stund och sedan knallade vi hem igen till soffan och det blev filmmys.
Hon gick och la sig själv och när jag sedan själv skulle gå och sova så hörde jag att hon pratade i sömnen + att min kära katt Hoppis låg och snarkade.. Hmm, hur skulle jag då kunna somna.. men de gjorde jag ju..
BTW: AIK förlorade mot DIF i fotbollen.. Morr, aja, jag menar spelar ingen roll.. Vi ligger ju ändå bättre till än dom ;)

Tisdag morgon.. jag var uppe när väckarklockan ringde och gick in till Elicia och frågade hur hon mådde och om hon skulle till dagis.. Ja, hon skulle dit och jag tog tempen och febern var borta. okay..

klädde henne och gick vid halv 9 mot förskolan..
efter det blev de ner till Sarah och vänta på henne.. När kl var efter 10 så gick jag till lek och hobby för att köpa kavel m bord :P 79kr... 20kr billigare sen jag kollade i början av månaden.. katjing ;)
sedan upp och hämta skrutt.. sedan ner till stan igen och då var Monica hos Sarah... 
Monica följde med oss hem och lite senare insåg jag att febern var tillbaka på Elicia.. 
det blev film och mys och sedan åt vi lite och sedan gick Elicia och la sig när det var dags för det.
senare så visades transporters 2 på 6an så satt och drägglade lite ;P
AIK förlorade mot DIF i hockeyn också... aja, wtf.. 
HV71 förlorade även dom mot Linköping.. Kämpa HV!!
efter filmen så la jag mig i sängen och somnade tillslut :P 

Onsdagmorgon var jag uppe och fixade frukost och satte på tvn sen la jag mig i sängen och gosade med Putte... vilket resulterade i att jag somnade :P haha.. vaknade vid halv 9 och fick lite små panik... slängde på Elicia kläderna och på mig själv och sedan gå... tur att Elicia iaf hade ätit frukost för jag klarar mig alltid :P
lämnade henne på förskolan 9.20 och gick sedan ner till Sarah. hon kom inte många minuter efter mig kan jag ju säga..
När jag senare hämtade Elicia så satt hon hos en av fröknarna och var tydligen hängig.. hon hade fått tillbaka sin feber... MEN varför ringde dom inte så jag kunde hämta henne tidigare?? nåja.. gick över till Jonas och Johanna en stund och drack kaffe och hjälpte dom med lite saker. Elicia var verkligen supergnällig och fick alvedon i flytform.. Hemma får hon ju suppar :P När vi knallade hem lite senare så verkade hon lite piggare... väl hemma så gjorde jag mat... Men hon ville inte ha.. hon hade ätit chokladpuffar och mjölk hos Jonas och Johanna så det fick väl räcka så.. Hon gick och la sig vid 20 tiden och somnade nästan på en gång.. vaknade efter en stund och ville att jag skulle läsa saga och då så gav jag henne alvedon.. Så när jag läst 3 sidor i boken så sov hon igen.. Stackars barn...
jag satt uppe några timmar och kollade på tv och när jag gick och la mig så var kl 1 typ... så efter en stund så vaknade Elicia och grät och sedan hörde jag att hon var på väg in till mig så gjorde plats och lyfte upp täcket... hon la sig, somnade och hon var verkligen varm som ett element... vaknade efter kanske 30 min och sa hejdå och mumlade något mer och gick in till sitt rum, stängde sin dörr och la sig i sängen... jag gick in någon minut efter och då sov hon :P

Torsdag: vaknade när kl ringde och Elicia kom springades in till mig... jag kände på henne, inte varm... tog tempen och den låg på de normala.. hmm, udda feber.. men hon fick vara hemma.. såg inte så jättepigg ut i ögonen..

så blev frukost och film och till lunch blev de mini pizza.. efter det så fick jag henne att sova en stund så... på eftermiddagen var hon jättepigg och lekte en massa

jätteglad tjej som tillochmed dissade Bilar för att kolla på Emil i Lönneberga ;)
blev massa mys även denna eftermiddag och kväll.. :)
gick även en promenad... och sedan gick hon faktiskt och la sig vid 21.. :P
för mig blev de att vänta på att sista avsnittet av The Killing med Joel <3 skulle börja :P
efter det sängen och då skulle självklart Elicia vara en jobbig tjej... kom in till mig... låg hos mig en stund... vi gick in till henne och hon la sig, jag läste saga och försökte få henne att somna om... kl 3 sov hon igen... pust..

men hon lät mig sova till 10 idag.. :) ganska snäll tös det där... inget bus hade hon gjort heller.. Tvn stod på och hon kollade på barnkanalen... så nu under morgonen har vi ätit frukost och kollat på halva emil och nu är high school musical på... men precis i slutet.. :)
så ska nog byta film till någon annan emil nu ;)
hehe... dags för lunch också :)

pössisch


Kommentarer
Postat av: Emmalainen dårå

det var la på tiden att de skedde ngt ;)

tack för lite läsning såhär innan man skall hämta tösen från skolan!

2011-09-23 @ 12:48:33
URL: http://emmalainen-thisisit.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback