RSS 2.0

Älgar och massa mys

rubriken undrar ni nu över.. :P
men jag kommer förklara..

Vi mötte upp Monica på stan igår. tog en fika och sedan så blev det lidl, planera en middag under tiden vi gick runt i affären..
sedan hem... när vi väl kom hem kollade vi lite på tv och sedan började jag och Monica med salladen.. det blev en sallad med makaroner och mozzarella ost.. 
under tiden som vi höll på med den så bestämde vi oss för att vi skulle gå ut i skogen och vi kunde ju äta där.. så jag packade en väska med muggar, skedar och tallrikar.. :) sedan la vi även ner salladen och dricka och dressing.. tog med ett liggunderlag för att sitta på.. 
vi började med att gå elljusspåret men sedan svängde vi av rakt in i skogen..

när vi gått en bit så såg jag något som rörde sig och det visade sig vara 2 älgar.. omg, tänkte vi, vi hade först haft tanken att gå åt det hållet. men vi ändrade oss ju såklart.. vill ju inte bli jagade av älgar och dessutom inte när Elicia är med som har tillräckligt svårt att gå bland stenar, grenar och kottar och ris.. 
men vi stod och kollade på dom en stund iaf och den ena stod och åt och kollade på oss och den andra låg ner.. så de verkade inte så påverkade av att vi stod ca 50 meter ifrån.. :)
Elicia tyckte de var fina, men även hon förstod att man inte går fram till en älg.. :P hon som brukar vilja gå fram och klappa.. och det var lite läskigt sa hon.

ser ni älgen?? när jag tog kortet så hade vi precis gått förbi en liten vattensamling. så bilden blev ju inte den bästa.
har ju träffat på 3 älgar tidigare.. och då var de mitt i bland hus på väg till dagis.. vet att jag tog upp det när det hände, men blev nog lite nervös då de va mamman och 2 kalvar och min första tanke var inte att ta fram mobilen..

vi knallade iaf vidare och hittade en trevlig plats att äta på.. :)
där satt i i ca 20-30 minuter och sedan fortsatte vi gå.. att vara i skogen är något som Elicia älskar och även jag och Monica har det i blodet sen vi var mindre.. och jag vill ju föra det vidare. :)

ett dike där det rann vatten.. mycket mysigt..
 
Elicia ville att jag skulle ta kort på varje tussilago vi hittade.. men det skulle bli VÄLDIGT mycket bilder :P
 
öppen yta då ska det springas ;)
vi kom liksom tillbaka till campus där vi egentligen hade startat ifrån, men vi kom tillbaka bakvägen :)

Elicia lånade mobilen för hon ville också ta kort... där är resultatet.. och hon tog 3 kort till på samma skylt :P
men nu är vi nästan hemma igen :)

Elicia leker spöke efter att ha sett karlsson på taket ;)
Elicia somnade som en däckat säl i mitt knä vid 19 tiden och jag och Monica kollade på Luftslottet som sprängdes och sedan även på the wedding crashes som gick på tv.. :P
men Elicia vaknade 30 min innan den filmen var slut och sedan vägrade hon sova.. :P
men till slut efter att jag behövt bli irriterad ett par gånger så somnade hon..

idag har vi varit nere på stan och Elicia fick åka princessvagnen :)

Nu har Monica gått hem och Elicia ligger och vilar en stund.. vilket var behövligt.. :)
så nu ska jag sätta mig och kolla tv en stund innan det är dags att väcka Elicia så hon kan somna ikväll för imorn blir det Dagis :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback