RSS 2.0

bvc, optikern och jobb

idag så var vi uppe tidigare än vi brukar :P
åkte till dagis i snöstorm. lämnade henne och gick till bussen till jobbet.

jobbade ca 2 timmar innan Fia kom och hämta mig, åkte till dagis å hämta Elicia och sedan till bvc.. satt och väntade en stund och sedan var det Elicias tur..
ritade, sedan hörseltest, trädde pärlor på ett snöre, längd och vikt och sedan syntest.

hörseltestet gick galant!
längden var 104cm
vikten 17kg
syntestet kommer vi ta om i slutet av januari då hon inte riktigt ville koncentrera sig. hon ville inte vara med de sista 4 raderna.
sedan hade vi talet!! där behöver hon lära sig prata bättre.

tillbaka till dagis och jobb.
jobbade ca 2 h till och sedan var det iväg till optikern för att göra en ny linskontroll eftersom jag hade en inflammation på hornhinnan så har jag varit utan linser i över 3 veckor.. men nu är synen tillbaka där den var innan :-) tjoho!! linser finns i mina ögon nu. och jag kör ju dagslinser som är det bästa valet för mig enligt optikern!!

har även kommit fram att denna vecka har jag gjort illa mig på jobbet 3 dagar i rad..
måndags - glassplitter
tisdags- nagel gick sönder för långt in så det gjorde ont som FAN!
idag- slant med konservöppnaren så fick ett sår på handen.
och vet ni vad!! det är samma JÄVLA hand om råkat ut för detta denna vecka!! vad händer imorn?? sätter brödkniven i handen?? skär mig på den??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback