RSS 2.0

feberkramper

vid 12.40 idag hände något som tidigare aldrig hänt..
först så spydde Elicia ner halva soffan och mig. var ut henne till toan.. när jag satte henne i soffan så fick jag ingen kontakt med hemnr och hon började krampa med huvudet.. bar först Im henne till min säng men insåg att mobilen för att ringa låg i vardagsrummet. så flyttade henne. la henne på golvet i hallen för att ha koll på henne vart jag än var. så slog jag numret till sjukvårdsrådgivningen. men när jag skulle trycka på ring kändes det fel så slog 112 istället.. hon jag pratade med skickade en ambulans på stört. hon sa att jag skulle öppna ett fönster men valde balkongdörren. att jag skulle ge henne alvedonsupp. gjorde det.. samtidigt så hör jag ambulansens sirener..

dom kom in och gav henne något så kramperna skulle sluta. den ena av ambulanspersonalen bar ut henne i bilen och jag kunde slänga iordning en väska och byta om.
jag kände att jag skakade som ett asplöv. har aldrig varit så här chockad tidigare.

åkte med blåljus och ibland sattes sirenerna på för att bilar skulle flytta sig ur vägen. en liten nalle att krama fick hon.
har aldrig varit så rädd!!
dropp sattes, syrgas fixades, ekg test kopplades in. blodprov togs. när vi kommit upp på iva (intensiv avdelningen) då det inte fanns plats på barn ännu så gick jag ut och rökte.. tårarna bara rann.. antagligen så släppte chocken då!!

ringde upp Monica när jag lugnat mig och pratade med henne.. förklarade vad som hänt tills då.

gick upp och då kom det en sköterska från barn som skulle ta stick i fingret. Elicia vaknade och grät och grät och grät. men somnade till slut om.

när hon vaknade till efter det så var hon nästan som vanligt.. fick glass och allt utom droppet kopplades bort.. alla proverna såg bra ut och Elicia fick ett litet gosedjur till.. i form av Timon i lejonkungen :P

nu ligger vi på barnavdelningen, Elicia har ätit en macka och druckit vatten tidigare. även fått antibiotika. som hon inte alls ville ha..
nu sover hon gott iaf.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback