RSS 2.0

julafton, mys, feber, juldagens morgon

Elicia vaknade tidigt, redan kl 5.30.
men det är klart julafton är ju spännande ;)
hon fick öppna ett paket som "tomten" lagt under hennes julgran i hennes rum.

i det fanns det pennvässare, penna, litet block, sudd och klistermärken från barbie.

sedan blev det frukost framåt kl 8.
fixade lite för julstämningens skull.

fint va??

eftersom vi hade paket till Karina så åkte jag, Elicia, Monica och Kenneth ut till henne. hon blev glatt överraskad när vi kom och hade inte slagit in Elicias paket. så vi blev kvar där en stund. mysigt!!

när vi sedan kom hem så fick Elicia öppna det största paketet från Karina eftersom det var födelsedagspresenten.

toknöjd för sin barbiebil med vagn å häst. :-)

sedan blev det ju mys framför tvn och något barnfilm tror den hette familjen Robinson eller något
sådant.







blev julmat till Kalle anka. sedan började vi även kolla på kan du vissla Johanna. julklappsöppning under tiden.

Monica och Elicia vid den vackra granen

barbiebil nr 2 från Monica

rita, måla och lek med lera grejer från Kenneth, Monica och Marcus

docksäng från mig

3 par stumpor, 3 par trosor och ett par byxor från Monica

pärlplattor och pärlor från mig

barbiekläderna från Karina. hon har virkat och fixat dessa själv :)

tingeling film från mig

pärlset från Karina

barbieskål med godis från katterna :P

jag fick en stor skål med en pollypåse, en påse med kakor som Monica gjort, strumpor, ballong uppblåsare och en tavla med delfiner. :-)

senare så kom febern som en trevlig julklapp till Elicia. :-( det hade vi inte önskat oss, varken hon eller jag. så hon somnade i soffan. när det var dags för oss att gå hem efter karl Bertils jul eller vad de nu heter så grät hon hela vägen hem. :-( min lilla gosa. Monica hjälpte till och bära hem grejerna. Elicia somnade snabbt i sin säng och jag och Monica skruva ihop docksängen och plockade upp de leksaker som skulle in i Elicias rum. bäddade ner en docka i docksängen.

Elicia vaknade senare och kom ut till mig i vardagsrummet. klagade på ont i magen och jag lyfte upp henne. hon satt hos mig en stund och sedan pruttade hon några gånger och sedan var hon pigg..
lekte i sitt rum fram till 4-5 i morse..

nu ligger hon nerbäddad med feber i soffan och har kollat på nya tingeling filmen och nu kollar hon på en annan tingeling film.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback