RSS 2.0

igår + idag :)

natten mellan lördag och söndag så sov Monica över här.. istället för att gå hem efter melodifestivalen :P
Elicia vaknade när David Lindgren sjöng antagligen för att hans uppträdande påminde lite om Eric Saade och Dannys :P vad vet jag vad som försegår i henne hjärna men hon ville inte alls sova efter det..
så hon var vaken till 00.30 eller något sådant..
och inte blev det speciellt lång sovmorgon heller..
dessa barn dessa barn :P upp och hoppa, frukost och bolibompa..
senare vid lunch ungefär gick jag, Monica och Elicia ner till stan och kollade lite.. handlade lite och gick sedan hem..
skulle ha blivit pulka åkning men vi hoppade det då Elicia inte ville..
så till tidig middag blev det pastasallad.. (makaroner, ägg, sallad och tomat) med antingen vitlöksdressing eller rhode Islands dressing :) det vad grymt gott och i samma veva som vi gjorde iordning maten så gjorde vi en sockerkaka :) mumsigt som efterrätt :)

efter det så gick vi över till Jonas, Johanna och Wilma en sväng.. men Elicia verkade bra trött och hon fick absolut inte sova för då skulle jag få problem sedan..
så vi var där till 19 ungefär och sedan hem.. Elicia fick gå och lägga sig..
jag och Monica började kolla på Wallander...
Monica gick hem och jag gick och la mig :)


så har vi idag då..
i morse strax innan kl ringde vände jag mig om och får höra.. Hej, mamma.. då har Elicia smygit sig in i mitt rum och lagt sig på andra delen av sängen... för jag blev bra förvånad kan jag lova.. :P för annars brukar jag ALLTID märka när hon kommer in i mitt rum..
så ringde alarmet och vi gick upp... frukost och sedan bolibompa. jag hoppade in i duschen snabbt och sedan fixa mig..
sedan iväg till dagis... Elicia pratade hela vägen dit och berättade vad hon skulle göra idag.. (blev ju en lång dag idag med).. när vi kom fram så behövde hon inte klä av sig ytterkläderna då dom skulle vara ute..
lämnade henne och gick ner till stan... hämtade nycklarna till butiken hos johanna på ur och penn..
öppnade butiken..
gjorde en massa saker som skulle göras.. och sedan så var det bara att slå på musik och ta emot alla kunder som skulle handla..
Eric kom förbi och höll mig sällskap en stund... när han gått så gick det väl 30 min så kom Monica in.. och 5 min senare Johanna, Jonas och Wilma.. så jag fick gosa lite med Wilma idag med... vilken tur jag har :)
stängde 17.30 och gick och hämtade skruttan, ner på stan, hem och laga mat och nu är det nästintill så jag bara ska göra mig klar för sängen.. för jag är trött... tror det beror på att det blev sent igår :P


Elicia fick en blomma av en tjej som jobbar inne på Lidl.. blomman hade gått av på stjälken och dom säljer ju alla hjärtans dag buketter där.. Elicia blev ju superglad :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback