RSS 2.0

rätt person = rätt väg

måndag: lämnade Elicia på förskolan och gick sedan ner på stan... först blev det en kaffe på nancys.. och snacka lite med Marie, Erika och Tomas. :)
sedan blev det till arbetsförmedlingen och kolla lite på datan... sedan träffade jag även en handläggare där.. och ja, träffar man rätt person som ser en på rätt sätt så blir allt så mycket bättre...
på måndag ska jag lämna svar på om jag vill gå arbetsmarknadsutbildning och vilken jag vill gå...
men tydligen så måste jag få godkännande från min handläggare på socialen också... hmmf, varför i helvete då?? det är väl min framtid det handlar om... eller vill dom att man ska gå arbetslös tills man dör???!??!?
nåja, får väl hoppas på ett ja där då ;-)
efter det blev det till biblioktet för att kolla efter en bok, vilken jag inte hittade.. nåja, träffade Mimmi så tog en fika med henne där.. snackade lite och sedan gick jag för att hämta min sötnöt på förskolan :)
fick sällskap från dagis av Monica och vi gick och käkade på marias pizzeria :)
sedan gick vi hem till mig, sedan till Jonas och Johanna för att äta våfflor :) mums..
tisdag: jag kom inte upp ur sängen, rygg och magvärk på en skala mellan 1-10 garanterat en 7a...
så jag ringde förskolan och sa att Elicia blev hemma för att jag mådde dåligt..
låg hemma i soffan hela dagen och Elicia mådde då inte sämre av de... hon fick ju kolla film och leka hemma... dock var nog inte jag världens roligaste mamma... men även vi mammor får vara sjuka..
såg iaf till att hon fick frukost, lunch, frukt och middag i sig... dock kunde inte jag få i mig något förutom vatten då.. :-(
Elicia gick och la sig framåt 8 tiden i vanlig ordning... kl 21.45 gick jag och gjorde mig klar för sängen... men ja, när jag väl satt mig i sängen så fick jag huvudvärk och började må illa.. jaja, magsjuka?!?!
idag: fick jag lite sovmorgon.. ryggvärk och huvudvärk borta.. men kände lite magvärk fortfarande.. men ja, inte så konstigt.. välkommen veckan varje månad jag verkligen älskar.. grrrr.. fast samtidigt bra att den kommer kanske..
Elicia halkade på något idag och slog sig rätt ordentligt kan inte riktigt förklara hur hon gjorde men hon fick ett skrapsår precis nedanför blöjkanten på låret typ och jag har aldrig sett Elicia så förut.. tårarna sprutade och hon fick knappt någon luft.. tog upp henne i knät ungefär likafort som det hände :-( stackars mitt lilla hjärta.. fick henne att andas ordentligt och la henne i soffan och hämtade papper och baddade försiktigt.. när hon fick badda själv lugnade hon ner sig och när hon väl fick se att det inte var så farligt så slutade även tårarna komma... eftersom hon ramlade på en leksak så kunde de ha gått värre än de gjorde.. men som ni ser på bilden under så är hon inte den ungen som är ledsen längre stunder ;-)
blev lite tv och det kändes helt okay med magen...

sen ner på stan för att möta upp Monica.. träffade Sarah och Andreas.. ja Elicia var med såklart eftersom det inte blev någon förskola idag..
så blev en lunch på prinsen med alla.. :) mycket trevligt.. nacho tallrik till mig och pannkaka till Elicia... vilket slutade med att Elicia åt upp halva min nacho, jag resten och Monica och Elicia åt pannkakor.. jaja, Elicia är helt galen i grönsaker... vilket är SUPER bra :)
efter det sa vi hejdå till Sarah och Andreas som skulle åka hem till Enköping igen..
vi gick till nästan nytt för Monica hade lagt undan ett par stövlar till Elicia igår.. rosa allväders stövlar.. :) (Elicia älskar dom, när jag sagt godnatt nu ikväll så hade hon gått ut i hallen, tagit på sig dom och stod och lekte i sitt rum med dom på)
jag kollade lite där och ja, det fanns lite kläder där som skulle kunna funka till Elicia.. ibland är det utplockat av vissa storlekar..
sedan blev det att gå via präntaren och Elicia fick träffa Sarah och Andreas en gång till för de var inne hos Gabbi på The Phone House :) och Elicia busade lite med Benny :)
sedan en sväng till munken, lidl och hem till Jonas och Johanna...
Elicia somnade iaf ikväll runt halv 9 ungefär och jag ska faktiskt lägga mig nu... men jag har sådan MENSvärk att jag inte vet om jag kan somna och dessutom så var klantarslet (alltså jag) korkad nog att inte köpa hem värktabletter fast jag visste att dom var slut... tog sista i går morse... trött jag blir på mig själv...
nåja...

Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback