RSS 2.0

sjuuuk :-(

fredag morgon var faktikst så nice..
Elicia vaknade, slog på tvn själv... kl 9 när bolibompa var slut stängde hon av tvn..
- Mamma, dagis.. sa hon sedan...
hon klädde på sig overall och skor... jag hjälpte henne med mössa och vantar..
sen gick vi... hon pratade som sjutton hela vägen...
vid tågbron så ville hon gå och hon pratade och pratade...
när vi kommit in på förskoleområdet så sprang hon till dörren, gick in, hämtade en väst då alla var ute... jag hjälpte henne med den och sedan sprang hon fram till en fröken, tog henne i handen... fröken pratade lite med henne och sedan sprang hon iväg... :)
gud vad skönt att hon hade en bra dag trots allt...
hon som alltid trotsar på morgonen och inte alls ska till förskolan..

jag gick ner till sarah och hon bjöd på frukost..
sedan gick jag iväg och köpte sänghimmel och en kalender till juni... morr... fanns ju ingen annan men var tvungen att köpa en...
blir att köpa en ny sedan då... nåja..
sedan var det typ dags att hämta skruttan... Monica mötte upp mig och vi gick ner en snabbis på stan för att handla hem lite... kände att jag mådde riktigt dåligt..
sedan hem... för mig blev det soffan på en gång.. med feber, lite halsont och snorig..

sedan var det dags för mat... blev tacos... men jag kände ingen smak bara det starka som bara brände i halsen... suck...
vi kollade på tv och till slut så gick Elicia och la sig...
Monica och jag kollade på Pirates of the Carabien (stavning)
den filmen var lika bra som dom andra, men saknade ju 2 st från de andra filmerna...

Monica gick hem och jag satt uppe en stund till innan jag gick och la mig...


när jag vaknade på morgonen var Elicia busig... så det var ju bara att gå upp...
mådde verkligen inte bra... men tog med täcke och kudde och la mig i soffan...
först kollade vi på dumbo...
sedan så blev det.. björnbröder, oliver och gänget, ringaren i notre dame och sedan tv ett tag...
på kvällen innan läggdags blev det emil...
Elicia var vaken fram till 3 låten i Melodifestivalen sedan somnade hon så sött i mitt knä...
jag kollade klart på melodifestivalen och efter det började jag kolla på krokodiljägaren Mick :P på 6an..
men kollade aldrig klart för jag var för trött..
idag så vaknade jag kl 8 och vi har kollat på en massa astrid lindgren filmer... alla vi barn i bullerbyn, pippi på de 7 haven och nu är det madicken.. :)
får helt enkelt se vad denna dag har att bjuda på...
febern är borta och det halsonda är kvar men inte så farligt längre...
men imorn blir det förskolan för Elicia då hon fortfarande inte har varken feber eller ont i halsen/ hostar.. snorig e hon faktiskt inte heller.. men tror hon har blitt immun...
hon har ju varit snorig hela veckan, men tror det har med vintern att göra.. kallt och jävligt :P

nåja, nu ska jag sätta mig och kolla på madicken tillsammans med skruttan :)
ha en fortsatt trevlig dag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback