RSS 2.0

snökaos!!!

vaknade innan kl ringde imorse och det var faktiskt skönt att gå upp.. dock något trött fortfarande..
men iaf... går ut i vardagsrummet och kollar ut genom fönstret och möts av detta

funderar om jag ska ta den trasiga pulkan eller vagnen till förskolan... vilket resulterade i vagnen..
äter frukost och gör oss klara och går ut..
det var ju inte speciellt kallt... men vi lämnar iaf hemmet 08.50 ca..
det går att gå på trottoaren en bit och sedan är det snö, snö och snö på båda sidor av vägen vilket resulterar i att det blir att gå på vägen.. när vi kommit till paulinska skolan vill Elicia ha på sig vantarna och då inser jag att hon tappat den ena :( faaan också... men jag vägrar gå tillbaka.. så fortsätter till förskolan...
fick gå hel konstiga vägar och inte alls den jag brukar gå vilket blev att jag anländer till förskolan 9.50?!?! det som brukar ta 20 minuter tog ca en timme... pågrund av oplogade trottoarer och dålig snöröjning vid övergångsställen.. i långbergsskogen var det inte heller plogat så där fick jag dra upp vagnen...
så... nu har jag klagat färdigt för dag ;) när jag iaf anlänt till förskolan så ser jag att jag har 5 cm snö i korgen under vagnen... grrrr.. Jag hatar absolut inte snön men de som ska ta bort den så man kan gå normalt... hmm

ner till stan... träffade sarah och upp till djuraffären då deras kattlåda pajjat... tillbaka till butiken då hon öppnade 10.30 idag :) men först förbi mikki.. Sarah köpte en ungsform till mig i väldigt för tidig födelsedagspresent... men jag tackar absolut inte nej till det... för nu kan jag göra alla rätter jag tänkt eftersom jag äger en form ;) hihi
var även till ica då jag hade ett paket att hämta ut och vet ni vad... det är en dvd ;) en billig och bra dvd...
(den var billigare och fan så mkt bättre än min gamla)

sedan upp och hämta Elicia... till vc för att möta upp Johanna och Wilma

de fick dela vagn ett tag...
ner till stan... Johanna gick till Lidl och jag till Lindex för att köpa nya vantar till Elicia... blev ett par röda denna gång och en storlek större ;) smart :) 
mötte upp johanna och gick hem till dom... när vi kommit mer än halva vägen hem till dom så bytte vi plats på Wilma och Elicia... så Elicia fick åka Wilmas pulka och Wilma i vagnen :) 

sedan blev det kaffe och mat och snacka massa skit :) 
när vi kom hem så satte jag ju i dvd på en gång ;) hade ju faktiskt lovat Elicia att hon skulle få se en film innan hon skulle sova... High School Musical 3 blev det... INTE FÖRVÅNAD!!! hon har ju varit utan filmtittande hemma i 2 veckor ungefär ;)
så är jag inte världens bästa mamma eller???
Dvdn är bättre än min förra som jag skrev högre upp... för denna kan jag sätta i min externa hårddisk i utan problem... alltså den har usb ;) LOVELY!!!

Elicia somnade iaf på golvet när det hade gått 30 min in i filmen... hahaha.. 
något mer som hänt idag?? nej, inte vad jag vet... 

nu ska jag sova så säger godnatt... 


jo, en sak till... för er som kände min mamma lr pappa!! så ska jag göra 2 minnesböcker om dom... så jag skulle jättegärna vilja ta del av era minnen, bilder och hur ni som dom som person.. :) 
jag lovar att jag ska dela med mig om bokens innehåll i kategorin "sorgen jag lever med"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback