RSS 2.0

1 januari - 10 januari

Det nya året började med att min lilla sessa blev ledsen för att Leah flyttade..
Leah har nu fått ett hem utan småbarn och mår hur bra som helst :) <3
på kvällen satt jag och kollade på änglagård andra sommaren som gick på tv... då saknade jag faktiskt Leah en del eftersom hon brukade ligga brevid mig i soffan... men det löste jag med att ropa dit min små grabbar istället.. både Hoppis och Putte kom och la sig hos mig i soffan..
lite senare under kvällen började både Putte och Hoppis och leta efter Leah.
efter änglagård blev det sängen :)

föresten mitt nyårslöfte är att vara singel HELA året... ;) haha... får se hur det går..


2 januari..
Jag var på praktiken och Elicia hade en super bra dag på förskolan..
när vi kom hem blev det att ta det lugnt och äta middag och såna saker :)
Elicia var duktig och gick och la sig när jag sa till..
hon skulle ju upp dagen efter och gå till förskolan och leka med Ester och Wiggo :)
3 januari...
Grattis kusin Agneta!!!
blev frukost och sedan bege sig ut i kylan :P
jag är ganska stolt över mig själv... denna dag var det 6 dagar utan ett bloss ;)
på lunchen var jag och käkade med Thomas på lilla cleopatra :) mycket trevligt sällskap och gott var det också :)
på kvällen så hade jag världens ryggvärk.. men den kommer och går som allt annat..
dagen var helt okay :)
4 januari...
vädret var USCH!!!
jobbade på bra under dagen och när jag var på väg och hämta Elicia slappnade jag av och kände att jag fick ont i ryggen igen... suck, gjorde så ont så jag kunde börja gråta..
till middagen så åt vi var sin smörgås och då kom ju Hoppis och Putte och ville också ha ost. så kastade ner varsin ostbit till dom.
Elicia: Mamma, Leah också ha!
Jag: men Elicia, Leah har ju flyttat
Elicia: mm, Leah också ost!

på kvällen så sa Elicia
mamma, jag se herbie..
jag satte igång filmen och ja här kommer resultatet

nallen som hon har huvudet på fick jag av min pappa när jag kom hem med min mamma från bb :)
ja, den har Elicia nu fått av mig <3
5 januari...
när jag lämnat Elicia och var på väg ner till stan så gick jag förbi ett barn och hans pappa.. sonen verkade ha vaknat på fel sida och säger till sin pappa. Dumma allting, utom dig :) söt grabb ju :)
under dagen på praktiken så var det plocka varor och så :) som vanligt.. nu har man ju kommit in i rutiner och vad man ska göra varje dag :) inte alls som i början när man var tvungen att fråga hela tiden ;)
slutade lite tidigare och gick över och snacka lite med Sarah och då bestämde vi att jag skulle hämta Elicia, handla, gå till Sarahs affär och då även få skjuts hem.
men de blev hem till Sarah en stund för att kolla igenom lite kläder :) När vi kommit hem så tog jag fram en kartong från min klädkammare som jag inte har kollat i på typ 1 1/2 år :) och jag hittade mycket jag kan ha igen ;) härligt
äta och sedan bada

efter badet såg jag att Elicia hade fått en massa utslag.. vet inte vart ifrån.. om det är av badskummet, från något hon ätit på förskolan??
även denna kväll somnade Elicia till herbie ;)

mina grannar vet inte vad kl e efter 22.. :P de badade i sitt badrum men hördes som de var i mitt... ILLA!!!
6 januari...
på morgonen tog jag ett foto på Elicias ansikte och då ser man några utslag

måste ju även säga grattis till våra svenska juniorer :) som vann under natten :) ni är våra nya svenska hjältar, även om det bara är för ett tag :P
även denna kväll hade jag grymt ont i ryggen, men Elicia hade ju klättrat på mig och så...
7 januari...
var hemma under hela förmiddagen och sedan bestämde jag mig att det kanske var bra att gå ner till stan för att handla lite :P så sa till Elicia att vi skulle ner till stan...
Ne, jag hemma då fick jag som svar.. haha... hon börjar bli stor men fan inte så stor så hon kan vara hemma själv :P
när vi sedan kom hem så blev det film och jag började med att rensa mitt förråd... herregud säger jag bara... det är grymt mycket saker jag har där... så ska försöka bli av med en del som jag inte har någon användning av :) och det är MYCKET som ska till tippen också :)
8 januari
på förmiddagen låg jag på soffan för jag hade så grymt ont i ryggen efter allt rensande.. tror jag sträckte mig också... klantig som jag är :P
sedan ner till stan, träffa Monica och sedan upp till Jonas och Johanna på kaffe.. Och Elicia den lilla busan lärde sig hur man tog kort med min mobil så ja, mycket bilder var det i min mobilen sedan... tog bort 67 bilder
men här kommer några som blev kvar i telefon
 
ja, vem vet en framtida fotograf ;)

ser ni någon likhet mellan kusinerna <3
vi gick hem relativt tidigt och käkade. Monica åkte hem och kl 21.10 så gick Elicia iväg... trodde hon var i sitt rum och lekte men hon hade gått och lagt sig i sin säng och låg och sov när jag gick och kollade 10 min senare :)
9 januari
förskolan stängd men lämnade Elicia hos Monica och Marcus på morgonen och gick ner till praktiken ändå :)
praktiken gick super bra men fick stanna kvar till halv 3 pågrund av att det var så grymt mycket folk vid 2 så Johanna (chefen) frågade om jag kunde stanna en stund. jaja, självklart..
ringde Monica när jag var påväg därifrån...
när jag kom dit så hade Elicia och hon gjort en massa... ritat, kollat tv, lekt med bilar osv..
När Elicia är trött så blir hon helt galen... och samma sak när man väcker henne... usch... klösmärken har jag och blev dragen i håret när vi skulle klä på oss för att gå hem... treårstrots?? MMM skulle jag tro starkt på...
var förbi Jonas och Johanna så Elicia fick leka med Wilma lite och de gillade båda barna tror jag... :) Men Elicia är ju helfäst vid min mobil och ta kort gillar hon..
  
bilderna blir dock lite suddiga när hon tar kort men man ser ju vad det är iaf :)
10 januari
GRATTIS KÅGE!! 20år idag och bolaget finns där för dig nu när du behöver de :P

idag har varit en superdag... praktiken gick bra, Elicia hade haft en bra dag på förskolan.. på väg ner från förskolan så ringer Monica och då är hon bakom oss... så tog sällskap med henne, ner till stan och handlade lite och sedan hem. :) så blev det spagetti, köttbullar och grönpepparsås till middag... skrev en lista på vad som ska handlas, kollade på film...
men nu måste jag faktiskt säga... GODNATT
hörs imorn

pössss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback