RSS 2.0

Måndag + Tisdag

igår vaknade jag av en liten busunge som kom in och ville att jag skulle upp..
så det var bara att gå upp fast jag var dundertrött fortfarande.. men vad spelade det för roll... 5 minuter senare ringde alarmet :P
så det blev barnkanal och frukost..
sedan skutta iväg till förskolan... lämna lillfis och sedan ner till stan för att fördriva tiden...
det gick ju strålande... var in på bokia och kollade, mikki, vero moda, lindex... tog en sväng i biblioteket också :)

när kl var 13 började jag tröttna på att gå runt så började gå upp mot förskolan..
klickade lite kort..

hämtade Elicia och på vägen hem snackade hon en massa och sedan somnade hon.. :P
 
så när vi kommit hem så var det bara klä av henne och lägga henne i sin säng... så tog även jag en powernap och det var väldigt skönt... :) hörde att Elicia var uppe men det tog ungefär 15 min innan hon kom in till mig... då hade hon satt igång tvn... :)
jag upp, laga mat och äta och så... när jag sedan kollade på klockan så var den redan 18... så insåg jag att jag hade missat en timme av tvätt tiden så hoppade över att tvätta... får boka en ny tid helt enkelt :P
Elicia somnade ändå vid 20.30 ungefär fast hon fått sova på dagen, men första dagen på förskolan på en vecka slog väl ut henne ;) hehe
jag gick och la mig runt 23..


så idag.. vaknade när alarmet ringde och då satt Elicia och kollade på tv redan.. jag var helt död och såå trött.. hmm, tror jag ska lägga mig tidigare på kvällarna :P men nåja, fixa frukost och göra sig klar sedan till förskolan... idag var det gympasalen som var det stora plusset enligt Elicia.. hon verkar älska att vara där... :)
så lämnade henne och sedan ner till stan.. tog en kaffe på nanys för att vakna till liv och sedan så blev det att snacka med Gabbi på the phonehouse och sedan My på Ur och Penn... sedan blev det en promenad på storgatan och kolla affärer.. ja, nu vet jag vart allt finns som jag behöver köpa när det kommer tillfälle :P
sedan tillbaka till präntaren träffade Gabbi på vägen dit då hon hade varit ute och rastat Benny så imorn blir det 3 timmars promenad med Benny ute i naturen... det blir roligt att vara med en hund :) hihi...
var iväg och handlade och sedan hämta Elicia.. idag somnade hon iaf inte i vagnen på väg hem... :)
var hemma i ca 2 timmar och sedan gick vi till macken en sväng.. och då ringde Johanna och frågade om vi ville komma över på mat och kaffe... ja, varför inte vi var ju närmare dom än hemmet :P
så vi hamnade där..
åt ris, köttbullar och sås.. var riktigt gott och Elicia åt 2 portioner.. hmm, tror hon var hungrig.. jaja, hon verkar då äta bättre borta än hemma iaf :P

sedan hem och Elicia gick och la sig på en gång utan bråk... tror hon var lite trött.. :)
och jag har kollat på House och nu ska jag sova..
så godnatt alla där ute...

imorn lovar jag att ta massa bilder när jag och Benny boy är ute på promenad :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback