RSS 2.0

veckorna går

jag vet att jag är dålig på att uppdatera men det har faktiskt med datorn att göra.. jag pallar inte.. det går så segt allt... grrr..
så är det något jag önskar mig när jag fyller så är det en dator ;)


Måndag:
vaknade tidigt och insåg att min ögoninflammation hade blivit värre så jag ringde dagis och sa att Elicia blev hemma..
under dagen hände inte så mycket.. var över till Jonas och Johanna en sväng och fick bakteriedödande ögondroppar...

Tisdag:
Elicia ville ju absolut inte vara hemma så det var bara att lämna henne på dagis och jag gick ner på stan en vända.
Efter dagis när vi kom hem så hittade Elicia en sax och klippte sig... oerhört vackert måste jag säga :P



Onsdag:
Jag glömde mobilen hemma..
Blev inte så mycket att göra på eftermiddagen.. förutom att städa lite och sedan laga mat och diska då :P
Elicia slocknade på soffan 18.30 typ när hon låg och kollade på Dumbo..
Torsdag:
Då skulle Elicia och hennes dagiskompisar till badhuset så jag och Elicia gick direkt till badhuset och väntade in kompisarna hennes.. Hon tyckte det var jätteroligt att bada och speciellt med hennes kompisar.
sedan blev det fika och efter det ner och duscha, klä sig för att gå till Dagis.. Jag var med nästan hela dagen. jag åt lunch där och det var faktiskt riktigt mysigt att vara med Elicia en hel dag.. Men när det var ca 1½ timme kvar innan jag skulle hämta henne så gick jag en vända till skogshyddan och tog en cola och kollade rättegången mot breivik..
på eftermiddagen ringde jag Kenneth och bjöd in mig själv på kaffe :P haha... så Monica kom förbi här på vägen hem och sedan gick vi dit :) så det blev mat och sedan kaffe och sockerkaka som jag hade gjort.
vi kom hem vid 22..

 

Fredag:
Blev en vända ner på stan och sedan hem till Jonas och Johanna på kaffe.. Jim och Petra kom förbi också. Vädret denna dag var verkligen udda, sol, regn, sol, regn, sol, regn med åska och sol..
Hade tvättstugan också.. ikväll hade vi bestämt att äta lasange med Monica men det blev ändrat så vi hamnade hos henne och åt falukorv i ugn istället :P haha
så fick springa emellan en gång för att fixa med tvätten.
tur att de bor så nära nu :)
blev en lång kväll även denna gång... 22.30 ungefär gick vi hem och Elicia somnade nästan på en gång :)
    


Lördag:
Kulturdagen 2012 i Strängnäs!
Vi gick hem till Monica strax innan vi skulle gå ner för att jag skulle dricka kaffe och Monica skulle göra sig klar :)
Sedan hem en snabbis och hämta regnkläder och vagnen till Elicia..
blev att gå runt och kolla lite.. Träffade på tandvården och Elicia fick en påse med tandborste, en pysselbok, plåster, reflex och en bamsetidning om tandborstning och hon fick även ett äpple.jag och Monica fick en varsin påse med ett papper om tandvården, tandtråd, tuggummi, tandborste och en sån man stoppar i kundvagnar :)
Sedan blev det gå en sväng och kolla lite..
vi stannade till vid ugglan och kollade på en magdansare som hette Andrea Mörner och sedan på barnen som dansar Zumba.
Sedan var det dags för Monica att möta upp kören i Grassagården men som flyttades till Multeum.
Efter det blev det att röra sig hemåt.. Tillaga Lasange, äta och kolla film. Efter filmen ner på stan en runda igen. och då kollade vi på ett band som spelade i västerviken och sedan förbi ugglan som var tom och Elicia uppträdde lite genom att sjunga populär och dansa lite.
sedan upp till trädgårdsgatan och gå där, där hade många ritat så tog några kort på några "teckningar" och hittade sedan kritor så Elicia ritade lite. men det var bara sträck :P
in på coop och handla lite gott, popcorn, dricka och godis sedan hem till mig och kolla på film :)
   
  
dessa tre är några av dessa teckningar som fanns på trädgårdsgatan :)

Söndag:
Jag fick sovmorgon till halv 10 :) Tack Elicia!
sedan blev det kolla tv och sedan över till Jonas och Johanna... på vägen så träffade jag Eda (Monicas farmor) och då ringer Monica och hon kommer och vi går sedan till Jonas och Johanna. tog en kaffe och snackade lite.. Nu sitter vi hemma hos mig och Elicia och kollar film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback