RSS 2.0

29-30 augusti - Troy

på kvällen den 29 så gjorde jag rent i Troys bur. lyfte ner buren från hyllan och tog ut honom från buren (såg att han var gammal och skakade en del, lite små läskigt) men la ner honom i tvättkorgen som är hög och som han inte kan klättra ur då hans springboll har gått sönder tidigare.
gjorde rent i buren och sedan satte jag mig och gosade lite med honom.. satt så i en timme och sedan så la jag in honom i buren och gick och la mig..

30 augusti
vaknade och gav Elicia frukost och gick på toa och klädde mig. När jag kom in i vardagsrummet så sa Elicia att Troy var vaken och jag lyfte ner buren, men han var ju inte framme så knackade lite lätt med fingret på huset för han brukar ju komma ut när man gör så.. Men han kom inte ut. lyfte försiktigt på huset och då såg jag att han var död. tog ut honom ur buren och gick och satte mig i soffan brevid Elicia och sa
- Elicia, Troy är inte vaken, han är död.
Elicia:
- Men han vaknar snart.
Jag fick tårar i ögonen för det hon sa och sa till henne:
- Nej, Elicia, Han vaknar aldrig mer, han är död.
Elicia tittar på mig och lägger huvudet på sned:
- Mamma, vi köper en ny...

Jag log och kände att Elicia är mer vuxen än jag tror. En sådan sak ska väl föräldrarna ändå säga?? eller??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback