RSS 2.0

Logopeden

Ni undrar ju säkert hur det gick där idag.
Ska berätta.. Vi kom dit vid 12.40 ungefär och fick sitta och vänta till kl 13 för att komma in till logopeden. Och det var en kvinna som tur var annars hade det tagit lite längre tid för än det gjorde tror jag. 
 
Det första som hände då var att hon frågade Elicia om hon ville leka först och "jobba" sen eller tvärtom. Elicia valde att leka först. Fick ett hus i playmobil att möblera och leka med. :) 
Under tiden då så gick vi igenom de 2 papprena som jag fått hem i Januari :P ja, i januari, ni läste rätt. 
jag hade ju fyllt i dessa papper när jag fick dom så det var ett par saker som inte stämde i dessa papper men det fixades ju :) 
När det var klart så var det dags för Elicia att spela ett spel med logopeden. prinsessan på ärten. de tyckte nog Elicia var rätt kul. såg så ut iaf.
sedan kom vi till den delen som kallades för jobb. en massa bilder som Elicia skulle berätta vad det var på bilderna. och det var väldigt många bilder vill jag lova. tyckte hon skötte det jättebra. 
en bild var en giraff på och Elicia säger firaff. fick dock veta varför barn kan göra det. men det är tokvanligt. 
att hon har svårt för R är inget som de bryr sig om riktigt förrän de är i 6-7 år åldern för R är ett sådant ljud som låter olika i olika ord. 
 
Så Elicia fick helt enkelt godkänt! 
Vi ska göra lite övningar (när hon vill, absolut inte tvinga henne) med några ord sådär och i mars kommer vi åka tillbaka för att se hur utvecklingen går :) 
Med sig hem fick hon 3 klistermärken 2 med katter på och 1 med en dinosaurie :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback