RSS 2.0

Intervju med Anna Nilsson

  1. Berätta lite om vem du är, hur gammal och vart du bor!?
    Jag är en glad, positiv och väldigt ambitiös tjej på 28 år (29 om en månad men det räknas ju inte än..?  ) Jag bor i den vackra staden Jönköping med min sambo och vår katt Missy.

  2. Vad jobbar du med?
    Jag jobbar med marknad och administration på ett företag i butiksinredningsbranschen. Utöver det så driver jag ett antal egna projekt. Utför exempelvis diverse stylingtjänster på härliga människor, anordnar roliga event, skriver för två tidningar och jobbar med Modekampanj som stylist och marknadsansvarig.

  3. Hur kommer det sig att du valde just den jobbinriktningen?
    Jag hade ingen aning vad jag ville bli när jag var yngre. Jag var inne på mode men trodde inte riktigt att det fanns möjlighet att kunna jobba med det. Fick av en slump ett administrationsjobb på ett IT-företag och blev kvar ett bra tag. Sen när jag började blogga upptäckte jag att det finns väldigt mycket möjligheter här i världen. I en dröm fick jag visionen om att jag skulle bli stylist och kände att det är något som passar mig riktigt bra. Har också upptäckt att att event passar mig som handen i handsken, älskar att driva projekt och ett event är verkligen ett projekt som dessutom är oerhört kul.

  4. Modekampanj, vad är det?
    Modekampanj är ett modecommunity brukar vi säga. Det är en plats där precis alla som har intresse för mode kan samlas, diskutera, få inspiration, hitta nyheter inom modevärlden och mycket mer. Det passar också för dem som kanske bara vill lära sig lite mer eller är osäker på hur de ska matcha det nyinköpta plagget.

  5. Du bloggar, vad bloggar du om, och vad är adressen?
    När jag började blogga var tanken att blogga om accessoarer, alltså smycken, väskor, skor, skärp, hattar etc. Har alltid gillat just accessoarer för att det är ett enkelt sätt att uttrycka sig, skapa en unik stil och förvandla ett kanske annars tråkigt plagg till en spännande outfit. Dessutom kan man gå upp och ner i vikt och fortfarande använda accessoaren utan problem.
    Sen började jag blogga om styling i och med min stylistutbildning. Bloggar också mycket om entreprenörskap och mina projekt. Jag vill inspirera andra och jag hoppas det får folk att våga följa sina drömmar. Adressen är www.accessoeramera.nu. Jag bloggar även på blogg.modekampanj.com. Det handlar enbart om mode och styling.

  6. Vilken är din favoritaccessoar?
    Jag är lite kluven om jag är en sko eller väskmänniska. Ena stunden är jag helt frälst på väskor och andra stunden är det skor. Två grejer som kan säga väldigt mycket om dig och verkligen förvandla din outfit. Just nu är det nog ändå faktiskt skor, jag är förälskad i mina nya klackar från Missoni. De är grymt snygga och passar fint på fötterna (även om de inte är några promenadskor direkt..)

  7. Favorit outfit?
    Svår fråga! Jag älskar att kombinera olika stilar och ibland det kanske lite oväntade. Jag klär mig ofta efter humör. Ibland känner jag för något väldigt enkelt som en t-shirt och jeans med utstickande smycken, ibland är det en sexig kjol och skinnjacka och ibland är det en söt kjol ihop med en stickad tröja. Favoritoufiten just nu är nog den jag hade på Chic-galan. En kort spetsklänning i rosa ihop med en kavaj i en annan rosa nyans, ett vackert halsband, urläcker kuvertväska från Michael Kors och klackarna från Missoni.

  8. Bästa eventet du varit på och haft?
    Måste nog säga att det är bloggfesten som jag anordnade här i Jönköping förra året. Fick en idé om att jag ville ha en bloggfest, kontaktade en person som jag inte ens kände som kunde hjälpa mig och vips efter två månaders hårt slit så hade vi en väldigt lyckad fest med en fin gästlista och ett sponsorvärde på ca 400,000:-

  9. Svårt att hjälpa människor med stilar?
    Både ja och nej. Vissa människor är lätta. Man ser direkt vad de passar i och de har en kroppsform som är enkel att klä. Andra är svårare och kan ta lite längre tid men både jag och kunden har alltid blivit nöjd i slutändan. Har jobbat med underbara människor och det hjälper mycket. Mitt mål är att hjälpa folk att klä sig efter deras egna förutsättningar och det är väldigt uppskattat.

  10. Hur kontaktar man dig?
    Smidigast är via mail [email protected] eller [email protected]. Kan tillägga att jag alltid är intresserad av att skapa nya kontakter och hitta roliga samarbeten, stora som små!

  11. Favoritklädesaffärer?
    Svår fråga! Jag har nog ingen favorit egentligen. Gillar att blanda som olika stilar, dyrt vs billigt osv. Sen handlar jag mycket på nätet eftersom utbudet är större där. Jag gillar även att hitta små udda butiker när jag ute och reser. Det är kul att gynna småföretagare plus att man kan hitta unika plagg som inte många andra har.

  12. Syr du själv, gör smycken?
    Jag har sytt en del väskor och även gjort smycken. Var väldigt inne på det för några år sedan. Sålde även det i den webshop jag hade. Men sen kände jag att jag ville prioritera andra saker.

  13. Är det något annat du tycker att bloggläsarna behöver veta om dig?
    Jag tror ni har fått reda på det mesta som är värt att veta.  Sammanfattningsvis så är jag en glad och driven tjej som älskar att ha många bollar i luften och som alltid är öppen för nya möjligheter och samarbeten.

     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback