RSS 2.0

♣ I kroppen min

Titel: I kroppen min: resan mot livets slut och alltings början
Författare: Kristian Gidlund
 
Baksidans text: 
Jag har fått besked om en envis cancer. En elak. En cancer som gjort sig omöjlig. Omöjlig på alldeles fel ställen. Och jag har fått besked om att jag inte kommer att klara mig den här gången. Det här är mitt sätt att hantera den här situationen. Mitt sätt att tygla det som har tvingat sin in i mitt lib. Det här är mina känslor när de osar, fräser och dundrar inom mig. 
 
I mars 2011 fick Kristian Gidlund sin första cellgiftsbehandling mot den nyligen upptäckta cencern. Han började skriva en blogg, "i kroppen min". Boken baseras på bloggen som fullkomligt har exploderat av besökare - miljontals människor har upptäckt Kristians starka, nakna, vackra texter. Texter som träffar rakt i hjärtat. Boken innehåller dessutom nyskrivna kapitel. 
 
Betyg: 5/5
 
Mina egna ord: 
Kan bara säga att jag verkligen gillade boken. Dock var det väldigt jobbigt att läsa vissa delar i boken då min mamma hade cancer och man kände igen mycket av det han skrev . 
Tycker verkligen att ni ska läsa den, för den är värd varje minut! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback