RSS 2.0

snöslask och vattkoppor

idag så blev Elicia hemma då jag mådde väldigt dåligt imorse. vilket hon hade gjort igår (torsdag) hon hade då ont i magen.

runt lunch blev de ner på stan med Monica för att leta efter födelsedagspresent till Kenneth.

Elicia följde sedan med Monica hem för att Monica skulle lämna sin present som hon köpt samt byta kläder och skor för lite utelek i snön.
jag gick över till Jonas på kaffe.

var där i kanske 2h och när jag gick hem sedan så tog jag kort på Elicia och Monicas konstverk.


snögubbe och en snöhund blev det. och även ett snöslott framför med en liten gubbe.
vi åt även tacos idag och kollade på ringaren i notre dame.
Elicia byggde pussel med Monica också innan det var dags att sova.
Elicia sa att hon hade ont i ryggen, så kollade på ett ställe där hon var röd och då upptäckte jag att hon hade fått vattkoppor. kollade hela kroppen och räknade till 10 ungefär.


hennes rygg nu på kvällen. de är verkligen utspridda och de kliar tydligen.

jag är dock helt hundra på att hon redan haft det, men hon hade inte många den gången heller. och i vissa undantag kan man ha det flera gånger än en.

nu ska jag sova. hon har gråtit 3 gånger på 3 timmar så. antingen i sömnen eller vaken. och febern låg på 38 när jag kollade. hon har vanligen en temp på 36,6 när hon är frisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback