RSS 2.0

Blixtrar och dunder.

Idag var Elicia på dagis. Under tiden jag var hemma så hörde jag dunder och insåg att det var blixt och åska ute..
När det var dags att hämta henne så gick jag dit men vi tog bussen hemåt. men vi klev av vid Campus för att se när studenterna sprang ut från Thomasgymnasiet. Monica, Eric och Lina var där med så vi stod med dom. Det var ju kompisar till dom som tog studenten idag. 

Men när dom sprungit ut och det var typ dags för tåget runt stan innan flakåkning så öppnades himlen och det bara vräkte ner. Elicia var jätterädd för åskan var ovanför oss och jag hade henne i famnen under ett tak och blev åtminstone skyddade från att bli blöta. Men vi såg ju blixtrar precis framför ögonen och dundret precis ovanför oss.. När det värsta hade gått förbi oss så gick vi hemåt. lite blöta var vi när vi kom hem. Men det var bara att byta om och sedan gå över till Jonas och Johanna och dricka en kopp kaffe.. sedan hem och äta.. när vi ätit klart såg vi denna regnbåge på hilmen och Elicia var ju självklart lycklig. 
 
 
Den var inte lika stark när jag hade fått fram kameran på mobilen men den syns ju iaf ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback