RSS 2.0

tandläkaren med Elicia

idag var vi till tandläkaren och Elicia var så duktig. 
lite blyg men det gick bra. åkte upp i stolen. fotade tänderna och tandläkaren kollade igenom tänderna med. 
fick även flour på tänderna, men det gillade Elicia inte för det smakade tydligen inte gott alls. och så fick hon ju inte dricka eller äta på en timme. inte ens skölja så hon gick och spottade ut all saliv istället för att svälja :P hon provade att svälja en gång men då blev det kräkrefelx istället. så jag tyckte nog att hon kunde spotta istället för att kräkas för att hon inte gillade smaken av flouret.. 
 
hon fick med sig en liten ask för att spara sina tappade tänder i och ett klistermärke :)
tog bussen hem och gick över till Jonas och Johanna på kaffe. 
 
Elicia ligger i sängen sen 20.00 efter att ha varit mer än noga med att borsta tänderna. jag borstade tänderna på henne i kanske 3-4 minuter för att borsta hela munnen sen tog hon över och borstade säkert 5 minuter till. Sen kom hon ju givetvis på att hon ville ha något att äta, så blev en smörgås och efter det gick hon och borstade tänderna igen :P 
 
nu ska jag snart lägga mig och sova.. är trött som fan och behöver nog sömnen :) 

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback