RSS 2.0

Fobi för alarm

Igår morse när jag berättade för Elicia att de skulle ha en övning under dagen och en riktig brandövning på tisdag (idag) så blev reaktionen från henne: Mamma, jag mår inge bra! Men vet varför hon sa det och hon fick ju gå till skolan. 
 
Idag var alltså den riktiga brandövningen och eftersom de hade provat igår så tog Elicia övningen idag med ro. Larmet lät inte så högt (säger hon) och fröken frågade henne också om det gick bra, men hon ville gå med fröken så det fick ju bli så. Känns som att fobin hon har för alarm börjar försvinna nu.. Under sommaren så har det varit hopplöst att ta med henne till stan och handla osv. Men nu går det bara bättre och bättre. :)
 
När jag kom till skolan idag för att hämta henne så kom jag lite tidigare. men då är dom påväg in från att ha haft övningen och hon såg glad och ledsen ut samtidigt. Hon berättade själv att hon nästan hade velat gråta, men hade nog tagit sig i kragen och tagit mod till sig för att inte göra det. 
 
Jag är sååå stolt över min lilla tjej! Modig är hon och fobin måste bort!
 
 
 
Alarm som inkluerar hennes rädsla är brandalarm och andra sorters larm. Men inte väckningsalarm :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback