RSS 2.0

pippi långstrump

för tillfället läser jag boken om pippi långstrump för Elicia.. 
Tycker ni då att jag är rasistisk? Jag bara undrar.. 
 
För just nu är vi på kapitlet där hennes pappa kommer hem till pippi och han berättar om just kurredutterna där han nu är negerkung.. som det står i boken.. 
Han berättar om dom och sådär. Jag ser absolut inget rasistiskt i den boken.. 
Jag såg själv alla filmer med pippi läste alla böcker med pippi och jag är inte rasist.. Och jag kommer heller aldrig att bli för jag vet att alla människor är lika mycket värda.. 
 
Här om året så skulle pepparkakorna plockas bort från luciatåget.. de klippte bort en scen ur kalle anka på julafton. och många andra saker.. 
 
Sitter vi och klipper bort saker ur program, osv så är det väl klart att barnen kommer att bli rasistiska. 
Anledningen till det här inlägget är för dessa kakor som ses här.
 
Jag ser 3 olika sorters kakor, med olika smak och färger. 
den ena är svart = lakrits
den andra är vit = vit choklad?
den tredje är brun = mjölkchoklad
 
Vad är det rasistiska?? 
Sluta plocka bort allt!! Det blir värre om det fortsätter.. om tio år så kommer det vara kaos!! Alla kommer vara rasister mot alla.. Jag tror faktiskt att den teorin är sann.. Sorgligt va??
 
Måste även nämna att jag har vänner från alla olika kulturer och INGEN av dessa ser Pippi eller dessa kakor som rasistiska. de ser heller inte pepparkaksgubben eller dockan i kalle anka på julafton som rasistiska. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback