RSS 2.0

sten från rymden

 
Nu undrar ni säkert en massa saker. Som tillexempel vad det är, vart den hittades, osv. Jag ska svara på alla dessa frågor och några till.. 
 
Stenen på bilden är en meteroit. Jo, det är sant! Jag hittade den på våran tomt där jag bodde när jag växte upp. Och hur vet jag att det är det? 
Jo, det är för att när jag hittade denna och gick och frågade min pappa det när jag var kanske 10 år så visste han inte riktigt heller vad det var för något. Men det kom fram ganska fort när han hade tagit reda på det. 
Jag trodde inte riktigt på det till en början så jag fick följa med honom till en man (kommer inte ihåg vad han heter/hette) för det är ju ändå ca 20 år sedan. 
Och han förklarade för mig så gott det gick (förstod typ hälften av vad han sa eftersom han inte använde ord som ett barn förstår) men den är iaf från en meteroit. 
 
Jag har sparat den och tog fram den igår. 
Elicia satt och kollade på barnkanalen och det var ett program för lite äldre barn och då var det tydligen en komet eller meteroit som skulle slå i jorden osv. Ja och vi kom in på vad det är för något och jag sa att jag hade en sten från himlen :P haha.. ja jag tog fram den och visade och visade sedan fler bilden på google :) 
 
Har ni något i era gömmor som kommer från en avlägsen plats? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback