RSS 2.0

Nyköpings gästabud

När vi kom hit så gick vi upp till tornet där de har museum. Elicia fick vara med i en tävling där man skulle leta reda på råttor och möss och skriva ner hur många man hittar. 
Sen gick vi runt och kollade lite i området. 
 
 
 
 
 
 
Elicia var med i riddarskolan och gjorde först sin vapensköld. Sen fick de fäktas med svärd. För att sedan fäktas med svarta riddaren. 
 
 
 
Sedan var de dags att bli dubbad till riddare. 
 
 
 
 
Sedan var de dags för föreställningen. 
 
 
 
 
 
 
 
 
I pausen så åt vi lite av de vi tagit med oss. När vi kom in till läktaren igen så var det skugga. Skönt! 
Efter föreställningen så satt vi kvar med tanke på att vi skulle sova på scenen över natten. 
Jag pratade med Göran Gillinger. Lite ballt med tanke på att det var en av mina idolerna när jag var mindre. Han är trevlig och väldigt rolig. 
 
När alla åkt så grillade vi korv och hade jättemysigt. Jag och Elicia gick på rundtur bakom scenen och kollade.
 
 
 
 
När de började bli dags att lägga sig så fick Elicia kolla på film på Ipaden. 
 
 
 
Var helt klart en härlig dag. 
 
Godnatt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback