RSS 2.0

Legoland

Bara så ni vet nu i förväg. Här kommer det komma MÅNGA bilder. :P Förvarning redan nu! 
 
 
Påväg till legoland så såg vi denna legogubbe som visar vart hotellet finns. 
Vi ställde oss i kö för att köpa entrébiljetter och när de öppnade biljettbodarna så var det naturligtvis så att vi fick byta för i den kön vi stod så var den kassan stängd. Men det gick relativt fort. 
Andra bilden här ovan är med Elicia. Första bilden som togs inne på legoland. :D
 
 
I väntan på tåget som vi ska åka en sväng med. 
 
 
Nu sitter vi i tåget och ska åka en sväng. 
Här under följer några bilder som jag tog under tågresan :D
 
 
 
 
Elicia kommer att åka safaribilarna senare så det kommer bilder på det med. 
 
Nedan följer bilder från när Fredrik och Elicia åker legobåt. 
Denna bild har Fredrik tagit i båten.
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter att de åkt denna så gick vi runt och kollade lite. Denna enorma spindel stod utanför Spökhuset :P
 
Sen blev det ännu en åkattraktion men då hade vi kommit till Piratlandet.Lighthouse.
 
 
 
Efter denna så åkte vi en tillsammans alla 3 och det var en bana där man sprutade vatten från en båt på människor som sköt vatten på oss och även på markeringar som gjorde att det sköts upp vatten upp i luften. 
 
Bilderna är inte tagna under färden utan innan när vi stod i kö och vänta. Annars hade nog min mobil sagt upp sig. :P
 
Sen tog det några bilder till men väljer att inte lägga upp dessa då vi inte åkte denna attraktion. men vi kom ner till äventyrsdelen och där fanns lite smått och gott att göra. 
 
 
 
 
 
Sen blev det en åkattraktion igen och denna gång the temple. 
Bilder utanför kommer först och avslutas med en bild som togs under färden. 
 
 
 
 
 
De sista två bilderna har vi även som magneter som vi kan sätta på kylskåpet sedan. 
 
Sen var det dags för brandbilskörning :P Bilder från de finns inte men först skulle man köra bilen fram till de tog stop och där skulle man pumpa vatten tills de kom upp en platta och då skulle man köra pumpning tillbaka med bilen. Snacka om att man fick mjölksyra i armarna.. Haha
 
Vi kom 4 av alla som körde den rundan. rätt bra ändå och man vann ju inga priser förutom äran att vara snabbast. 
 
Sen kom vi till Islandet. Här åkte vi inget för Elicia var inte modig nog att åka en berg och dalbana men vi fotade lite och kollade på pingviner de hade. inga bilder togs på pingvninerna. 
 
 
 
 
Sen var det Knights Kingdom vi kom till. Och där fotades det i början av attraktionen och sedan fick man åka. Här kommer bilderna.
 
 
 
 
 
 
Älskar bilden på Elicia :D Och hon säger att det var bästa karusellen. 
 
 
 
Denna attraktion åkte vi aldrig men jag gillade draken och deras båt och även vikingarna så var bara tvungen att även lägga upp dessa bilder :D
 
Flumbilder finns det alltid och här är en av dessa som jag tycker är lite flummig :P
 
Sen åkte vi båt och kollade in hur piraterna hade det xD
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Här är några av bilderna som togs under båtturen. 
 
Sen var vi Western och där träffade Elicia en indianhövding och vi köpte en indianfjäder såklart!
 
 
 
 
Efter detta så kom vi fram till Ninjagodelen. 
 
 
 
 
 
Den attraktionen vi åkte här var lite kul men fotoförbud. 
 
Sedan blev det Atlantis
 
 
 
 
 
Elicia tyckte denna fisk (mal) eller vad det nu är var lite läskig. Låg över glaset i tunneln. 
 
 
Lite roliga legogubbar finns det allt :D
 
Nu kommer miniland med Star Wars tema, först och främst. 
 
 
 
 
Kan ju säga att jag inte är något Star Wars fan men fy fan vad snyggt gjort de va. Olika saker i varje rörde sig när man tryckte på knappar till dessa. Lite coolt!
 
Nu kommer miniland och det är något som jag tycker är magiskt att gå runt och titta på. Filmade en del men kan inte lägga ut filmerna här utan då får jag göra det på youtube och det struntar jag i. Vill ni se dessa saker i rörelse så spara pengar och åk dit för det är värt pengarna och barn alternativt barnbarn kommer tycka det är skit kul. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bilderna är utvalda och inte ens i närheten av vad som togs. 
 
 
 
Elicia valde att åka denna själv. Och hon tyckte den var rolig. Jag vet själv att jag åkt den och det var när jag var 6 år. Många år sedan nu. 
 
Detta kort ville Elicia att jag skulle ta och självklart gjorde jag det. Hon leker ju med detta lego men även disneys lego. 
 
 
Efter dessa bilder togs det fler men dessa är borta. Mitt sd-kort slutade att ta emot bilder och telefonen vad jag tror brände sdkortläsaren. 
 
Så för att få med även denna bild så fick Fredrik ta det kortet. 
 
Lite text nu. Vi var här från 10-17.30 = 7,5h och det var en underbar dag. Självklart kommer vi att besöka legoland igen. Men nästa gång försöker vi få med fler som åker samtidigt så Elicia har någon att leka med när vi inte är på legoland. Awesome!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback